DoD Åter till Tvillingbergen

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,301
Location
Göteborg, Lindome
Om den här galna idén faktiskt skulle bli verklighet, vad skulle ni vilja se i den?

* Vad som hände med Flamroll och Lokfaste?
* Om reptilmännen bor kvar vid Dypölen?
* Vad smeden hette och varför alla andra hade ett namn, men inte han?
* Om Säckpipan fortfarande serverar lika god öl?
* Om Gorin och Drego fortfarande är lika snikna?

Jag lovar inget, men om entusiasmen flödar, kan det bli något av detta i höst.

New cover small.png
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Spännande! Har inte spelat det ursprungliga äventyret, så vet inte om jag har kontext nog att önska saker, men allt som nämns känns spännande!

Detta är alltså om jag förstått det rätt en uppföljare till det gamla äventyret, ingen remake?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Med tanke på det ursprungliga äventyrets begränsade omfattning och många år på nacken tycker jag att det vore lämpligt med en omarbetad version av Tvillingbergen i kombination med en uppföljare, samlade i en bok. En lätt bearbetning av ursprungstexten. Nya bilder. Enhetlig och modern formgivning. Och så nytt material. Det blir en bättre och mer komplett produkt, likt Fandrakes nyutgåva av Drakborgen.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Med tanke på det ursprungliga äventyrets begränsade omfattning och många år på nacken tycker jag att det vore lämpligt med en omarbetad version av Tvillingbergen i kombination med en uppföljare, samlade i en bok. En lätt bearbetning av ursprungstexten. Nya bilder. Enhetlig och modern formgivning. Och så nytt material. Det blir en bättre och mer komplett produkt, likt Fandrakes nyutgåva av Drakborgen.
Kanske att ursprungstexten finns med sin en "extra bilaga" med kommentarer från skribenten?
 
Top