Nekromanti Åter rapportering.

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Vi har skrivit mycket och diskuterat med glöd.

Nu sitter jag här och undrar; Vad hände sen?

Själv har jag lagt spelen på hyllan ett tag då jag nu blivit pappa och köpt hus.
Så jag törstar efter nyheter från gamla tider.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
wallahad said:
Vi har skrivit mycket och diskuterat med glöd.

Nu sitter jag här och undrar; Vad hände sen?

Själv har jag lagt spelen på hyllan ett tag då jag nu blivit pappa och köpt hus.
Så jag törstar efter nyheter från gamla tider.
För mig är livet ungefär detsamma som för 4-5 år sedan med undantag att jag numera bor i ett eget hus :gremsmile:

Dock så har jag på sistone blivit väldigt besviken för den ena spelgruppen efter den andra har fallit samman för mig. Min requiem kampanj (som jag verkligen har älskat) dog igår pga. olika spelstilar i gruppen, så jag får väl antagligen överge requiem som spel då alla bara verkar vilja spela masquerade, vilket jag inte är direkt jättesugen på.
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Låter ungefär som för mig men där är det jag som flyttat ut från gruppen.

Innan det dog, använde du det som diskuterades på forumet i spelen?
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
wallahad said:
Låter ungefär som för mig men där är det jag som flyttat ut från gruppen.

Innan det dog, använde du det som diskuterades på forumet i spelen?
I eon använder jag flitigt det som diskuteras på forumet, förutom all magiteori som jag kör efter eget påfund med. jag har aldrig varit till övers för mycket av den teori som pratas om på forumet, mycket för att jag har ett (enligt min spelare djupt rotat hat) ogillande emot Legio Colonan samt magister Rafalli :gremtongue: Mycket också eftersom så got som all magiteori känns vinklad till Legio Colonans fördel, så jag kör på eget bevåg för att slippa hela det.

Annars, när det gäller regler om dykningar, vapen, spceialiseringar etc. så brukar jag fråga om råd på forumet ifrån folk som spelat spelet mer än vad jag har
 
Top