Nekromanti Åskfågeln ger ut Freeway Warrior

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm


Fram till den 7 juli 2016 kan du delta i Åskfågelns stora Kickstarter för att ge ut Freeway Warrior, både på svenska och engelska. Redan nu är det klart att vi ger ut alla de fyra soloäventyren, både på svenska och engelska. Går sedan Kickstartern tillräckligt bra gör vi även ett rollspel baserat på denna postapokalyptiska soloäventyrsserie.

Varför två språk?
Vi tror att spelare och läsare över hela världen uppskattar Joe Devers Freeway Warrior, men eftersom vi är ett svenskt spelförlag började vår vilja med att ge ut Freeway Warrior på svenska igen. Samtidigt arbetar vi nära Joe Dever när vi ger ut Ensamma Vargen och kommer att göra det vad gäller Freeway Warrior också. Det innebär att vi redan tar fram och visar allt material för Joe på engelska, så redan när vi gör den svenska utgåvan har vi lagt ner det mesta av jobbet på en engelsk utgåva också.

Om Joe Devers Freeway Warrior
Joe Devers Freeway Warrior är en serie om fyra postapokalyptiska soloäventyr, där stämningen är en blandning av Mad Max och Vredens Druvor av John Steinbeck. Du spelar Cal Phoenix, och under äventyrens gång tar du på dig uppgiften att hjälpa en liten skara överlevare från hungersnödens Texas till Kalifornien, som sägs ha klarat kärnvapenvintern bättre Men det finns många hinder på vägen, inte minst marodörklaner från samma terroristnätverk som utlöste kärnvapenkriget. Den lilla kolonin måste resa västerut för att överleva, rakt igenom postapokalypsens kaos och laglöshet.

Böckerna skrevs i slutet av 80-talet, men inför den svenska nyutgivningen har Joe Dever gått igenom framför allt tidslinjen och ändrat Cal Phoenix bakgrundshistoria för att bättre passa in idag. Böckerna utspelar sig i en nära framtid (2033) i nyutgivningen.

Om projektet blir finansierat kommer vi på Åskfågeln att ge ut alla de fyra böckerna i serien, med start påsken 2017 – med lansering på spelkonventet GothCon i Göteborg.

När vi började fundera på att ge ut fler soloäventyr, vid sidan av Ensamma Vargen, insåg vi att Freeway Warrior hör hemma bland våra övriga titlar. Böckerna är skrivna av Joe Dever, vars böcker om Ensamma Vargen vi redan ger ut. Dessutom utspelar sig hela bokserien sig i klassiska västernmiljöer – inklusive en uppgörelse i Tombstone, och där en del av konflikterna har drag av västern! Extra skoj, eftersom vi själva tagit fram och gett ut rollspelet Western När huvudpersonen sedan heter Cal Phoenix var saken klar – eftersom vår tredje produktlinje är speltidningen Fenix.

Du hittar vår Kickstarter på

https://www.kickstarter.com/projects/1152089861/freeway-warrior


För Cal & DC1!


Tove & Anders
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Kommer att backas så snart jag lyckas övertala kickstarter att acceptera mitt visakort... Får bara ett meddelande om att mitt kort blivit nekat... Fungerar dock i andra Butiker? Har kontaktat min bank för att se om det är ett problem på deras sida.
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Glömde uppdatera: Det visade sig vara Nordea som krånglade (som vanligt) men nu är man backad och klar. Ser fram emot detta och hoppas innerligt på att vi når fram till rollspelet!
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Wohoo det blir ett rollspel! Underbara nyheter! Hade lite problem med att förstå hur man uppdaterade sin backning, men jag ökade min backning med 1075 riksdaler för en samlarversion av rollspelet plus rollformulär, hoppas det blev rätt.

Ännu en gång: Wohoo!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det ska bli jättekul att göra ett rollspel på Freeway Warrior baserat på Western regelsystem. Du har uppfattat det hela korrekt en ökning av din pledge med 1075 SEK innebär att du för rollspelet i Collector's Edition och ett rollformulärsblock.

Om vi även kommer upp i en svensk utgåva (delmål 150 000 SEK) kommer du kunna att välja vilket språk du vill ha spelet på i den survey som skickas ut efter att kampanjen avslutats. Just nu ser det ut som en svensk utgåva snart är inom räckhåll. Vi har 10 dagar kvar att uppnå det målet. Det är på tiden att det finns ett postapokalyptisk rollspel på svenska igen.

Anders & Tove
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Och där låstes en kampanjbok upp som addon, jaha det är väl bara att öppna plusken igen då. Snart får jag sätta er på autogiro :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vilken vecka vi haft för Freeway Warrior! Vi har precis passerat ett nytt delmål och känner oss glada, omtumlade och ödmjuka på en gång. Tack för att ni hjälpt oss göra detta projekt möjligt, och dessutom trott tillräckligt mycket på möjligheterna för att vi skall kunna göra det så bra som vi vill!

Det nya delmålet innebär att vi lägger till en Spelledarskärm som en add on till kampanjen, och den är din för 225 SEK inklusive frakt. Utöver stämningsfulla illustrationer och tabeller tänkte vi fylla den med lite spelledargodis, men exakt vad har vi inte skrivit i sten ännu.
Samtidigt kan vi inte låta bli att snegla ännu lite framåt. Nästa delmål är ett bonusäventyr till alla som stöttat denna Kickstarter. Det är ett rollspelsäventyr, men inte samma som i Specialutgåvan av rollspelet utan ett helt eget.

Om du fortfarande tror att det finns någon postapokalyptiskt intresserad som inte har hört talas om Freeway Warrior så sprid gärna länken innan kampanjen är slut – de hittar oss på

https://www.kickstarter.com/projects/1152089861/freeway-warrior

För Cal & DC1!

Tove & Anders
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Har skickat mail tidigare utan att få svar så nu skickar jag ett nytt och försöker här med i hopp om svar...

Backade eran kickstarter på "EARLY BIRD FREEWAY HERO" nivån (plus extra för rollspelstilläggen enligt ovan).
Vilket skulle ge mig dom fyra böckerna i hårdpärm, jag valde att få dom på engelska och dom två första anlände planenligt, men bok tre lyser med sin frånvaro och tittar man på kickstarter så verkar jag inte vara ensam om att sakna just den tredje boken.
Har det blivit något strul? Lite kommunikation vore trevligt.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Verkar vara många som försökt nå Anders & Tove i några månader både bland kommenterar och PM´s via kickstarter samt på email och detta forum men utan att lyckas nå dem. Någon som känner Anders & Tove och kan ge en hint om att många försöker kontakta dem angående Freeway Warriors så de kanske kan göra en update och ge lite svar på backers frågor. Jag har själv rätt god känsla att de kommer leverera efter tidigare erfarenheter av deras crowdfundings men känns som en del backers börjar bli orolig efter lång tid utan svar.

Hoppas nu inte tystnaden har med hälsoskäl att göra. Isf förstår jag helt att det prioriteras bort att sitta och svara på mejl osv.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
ChrilleT;n332659 said:
Verkar vara många som försökt nå Anders & Tove i några månader både bland kommenterar och PM´s via kickstarter samt på email och detta forum men utan att lyckas nå dem. Någon som känner Anders & Tove och kan ge en hint om att många försöker kontakta dem angående Freeway Warriors så de kanske kan göra en update och ge lite svar på backers frågor. Jag har själv rätt god känsla att de kommer leverera efter tidigare erfarenheter av deras crowdfundings men känns som en del backers börjar bli orolig efter lång tid utan svar.

Hoppas nu inte tystnaden har med hälsoskäl att göra. Isf förstår jag helt att det prioriteras bort att sitta och svara på mejl osv.
Tystnaden har tyvärr med hälsoskäl att göra.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Mekanurg;n332679 said:
Tystnaden har tyvärr med hälsoskäl att göra.
Riktigt tråkigt att höra... Nu blir uppdateringar om kickstarters och leveransdatum rätt oviktigt. Hoppas det går så bra som möjligt i deras kamp för hälsan.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Åskfågeln skulle verkligen behöva börja göra regelbundna uppdateringar.... även om det inte finns så mycket att säga.
 
Top