Nekromanti Åsikter någon??

Sedjem ash

Veteran
Joined
26 Feb 2003
Messages
68
Location
Lund i Skåneland
Vilken är den ultimata mördarmaskin-rasen i Mundana??

Och hur är dennes yrke och färdiheter etc. ?

Jag har redan en åsikt men skulle vilja få nya perspektiv på saker o ting.
Tacksam för svar.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
En magiker som alstrar 5000 filament heliotropi och tillkallar något roligt som är så stort att han spränger mer eller mindre hela land. Har för mig det funkar åp något vänster. :gremsmile:
 

Sedjem ash

Veteran
Joined
26 Feb 2003
Messages
68
Location
Lund i Skåneland
enda problemet med den ideen är att om han alstrar 5000 fillament är det mkt stor chans att han fummlar och då blir han det första offret...
 

Sedjem ash

Veteran
Joined
26 Feb 2003
Messages
68
Location
Lund i Skåneland
effektiv kostnad 5000*1000= 5miljoner silver(ingen har dom pengarna)
Tid=5000 timmar (vem fan orkar ängna sitt liv åt att konglagera fillament som man sedan slösar bort med en handviftning?)(dessutom skulle marknaden för fillament sjunka till botnen och alla alkemister skulle bli extremt arga)
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
En person i något religiöst samfund. Helst om det är ett överhuvud och folket kräver lite korståg. Då finns det ingen som kan orsaka mer död.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Äh, det var ju faktiskt en mördarmaskin du frågade efter och nog är min magiker en mördarmaskin alltid. Du sa inget om att han själv skulle överleva. :gremsmile:
 

Kakan

Veteran
Joined
28 Jan 2003
Messages
159
Location
Lysekil
hmm.. den absolut farligaste borde iaf vara en av den rasen som har bäst PSY (vilken det nu är, någon alv antar jag) som är andebesvärjare... bara poäng på kunskapsfärdigheter (mest på andeförnimmelse), inget praktiskt.. om personen dessutom kan någon quadosh-höjar cermoni blir denne i princip odödlig.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Tomtar med sina fruktade...

Tomtar med sina fruktade träskosparkar(det gör ont på smalbenet juh!)

Dessutom så är dom skugglandsvarelser. Så i rätt miljö (skugglandet) så klår dom vilken bepansrad kobold som helst :gremwink:
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Vilken är den ultimata mördarmaskin-rasen i Mundana??

Helt enkelt en Sanari-alv som är en krigarmagiker med hjälteattributer som fick packåsna. Han bär en jävla massa rustning och bär på två stycken Lyfali svärd. Hans rustning gör honom imun mot alla sorters magier som finns. Och så bär han ringar och amuletter som genererar hans trauma, smärta, blodförlust och utamattning. Svärden är också magiska och gör så motståndaren får automatiskt 5t5(skulle kunna överdriva lite mer om man vill) i trauma, smärta och utamattning. :gremlaugh:

Tror att jag ej missat nåt
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Tomtar med sina fruktade...

Och inte nog med det, iförd rustning kan den lille saten flyga oxå.

/Johan
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Åsikter någon?? [V&N spoiler]

En lamia i Necatorium Lamia med 28 eller något i Qadosh, och Hjälteattribut. Sen vandrar han runt med två Cirecalder som är extra tunga, och han är ursprungligen kraggbarbar (STY lär hamna på kanske 40 med lite tur, 44 om allt blir 6or)
 

Soulsick

Veteran
Joined
23 Feb 2003
Messages
20
Location
Mundana!
Re: Tomtar med sina fruktade...

Visst är det väl tomtar va? Jag hade samma fundering. Jag går ständigt och fruktar dessa toppluvs beklädda krabaters träskospark. De måste definitivt vara de mest fruktade varelse i hela Eon.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Hallå, har ni glömt...

...En Mortuachdrake, som animerat sig till en lisch? En runda, *puff* alstrar 10 filament nekrotropi, väver Trauma, dödar. Självklart är han iklädd femton lager alvglas som är magiskt.

Mvh Victor Palm...

...Som tror att han fick med det farligaste.
 
Top