Nekromanti Årsmötesprotokollet

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Likt jag har gjort med styrelseprotokollen ibland tänker jag crowdsourca lite av protokollskrivandet, samt fråga om lite saker.

1. Jag har ingen koll på vad folk heter. Solve hade ett register, stämmer det? I övrigt får folk fylla i. Jag tänker mig att i själva protokollet skall alla (forumnick) bytas ut mot bara Förnamn Efternamn, och i närvarolistan i Appendix A skall det stå Förnamn Efternamn (forumnick).

2. Hur var det med röstlängden? Ett upprop hölls - där har vi en röstlängd. Röstlängden skulle, enligt ordförandebeslut (som ingen emotsade, men som inte heller lades fram som ett förslag) slutjusteras innan mötets avslutande. Så skedde inte.

Vi kan anta att det första uppropet är det som gäller - jag är rätt säker på att folk som inte skrivit in sig där röstade senare, även om de deltog. Vi kan också genomföra slutjusteringen nu i efterhand, och lägga in det som en justering av protokollet. Vad innebär det ens, förresten? Är det att man kollar vilka som faktiskt skrev i mötet av våra medlemmar, och sätter dem i röstlängden allihop? För isf spelar det inte så stor roll att vi är en månad sena.

3. Det är skrivet i word och rätt fult, för jag är dålig på sånt. Om någon vill TeX:a det eller så är det fritt fram, så fort namnen är tillrättade.


Protokollet finns i nästa post.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Protokoll från Föreningen WRNUs årsmöte 2011-02-27 till 2011-04-07
Namn inom parentes är användarnamn på sidan www.rollspel.nu, på vars föreningsforum mötet hölls.
1. Mötets öppnande.
Föreningsordförande Marcus Persson förklarade mötet öppnat.
2. Upprop av närvarande
19 personer befanns närvarande, se appendix A.
3. Val av årsmötespresidium
Till mötesordförande valdes Marcus Persson, och till vice ordföranden valdes Björn Jacobsen och (poniz).
Jonatan Kilhamn valdes till mötessekreterare.
Andreas Sölvebring och Simon Berger valdes till mötesjusterare.
4. Fråga om mötets stadgeenliga utlysande
Mötet beslutades ha utlysts stadgeenligt.
5. Fastställande av röstlängden
Ordförande beslöt slutjustera röstlängden precis innan årsmötets avslutande.
6. Fastställande av dagordningen
Dagordningen fastställdes, se appendix B.
7. Verksamhetsberättelse
Marcus Persson föredrog verksamhetsberättelsen, se appendix C. Den lades till handlingarna.
8. Ekonomisk berättelse
Andreas Sölvebring föredrog den ekonomiska berättelsen, se appendix D. Den lades till handlingarna.
9. Revisionsberättelse
Björn Jacobsen föredrig revisionsberättelsen, se appendix E. Den lades till handlingarna.
10. Styrelsens ansvarsfrihet
Styrelsen beviljades ansvarsfrihet, i enlighet med revisorernas förslag.
11. Verksamhetsplan 2011-2012
Marcus Perssons förslag till verksamhetsplan antogs, se appendix F.
12. Medlemsavgift 2011
Marcus Perssons förslag på en höjning av medlemsavgiften, tidigare 0 kr, med 30%, till 0 kr, antogs.
13. Budget 2011
Mötet beslutade att styrelsen inom snar framtid, med bankkonto på plats och allting utrett rörande rättigheter till bidrag, skall sätta upp ett budgetförslag som sedan skall presenteras på ett extrainsatt föreningsmöte.
14. Val av styrelse
Till styrelseordförande valdes Marcus Persson. Till kassör valdes Andreas Sölvebring. Till ledamöter valdes Björn Jacobsen, Jonatan Kilhamn, (vitulv) och Dan Algstrand.
15. Val av revisorer
Till revisorer valdes Joel Möller och Jesper Berglund.
16. Val av valberedning
Mötet beslutade att uppdra åt styrelsen att lösa eventuell tillsättning av valberedning.
17. Fastställande av tidpunkt för nästa årsmöte
Mötet beslöt att uppdra åt styrelen att planera nästa årsmöte.
18. Övriga frågor
18.1 Styrelsens tillträde till moderator’ och redaktionsforum
(Vitulv) föreslog att föreningen skulle anhålla hos redaktionen för rollspel.nu om att ge styrelsen läs- och skrivrättigheter i moderatorforumet och redaktionforumet. Frågan bordlades till ett senare medlemsmöte.
18.2
(Seinet) tog upp frågan om att skapa ett regelverk kring officiella föreningsträffar samt bidrag för dessa. Styrelsen ålades att utarbeta ett sådant regelverk, innehållandes punkter som att alla medlemmar skall inbjudas i god tid och delges all relevant information om träffen ifråga.
18.3
(Seinet) föreslog att årsmötesordförande borde ges moderatorpriviligier i föreningsforumet under pågående årsmöte.
19. Avslut
Marcus Persson förklarade mötet avslutat.
(Röstlängden slutjusterades aldrig –sekreterarens anmärkning)

Appendix A: närvarande och röstberättigade:
Marcus Persson (Persson)
Hans Magnusson (Hans E Magnusson)
Andreas Sölvebring (solvebring)
Niklas Wistedt (Vitulv)
Mikael Bergström (krank)
Simon Berger (Simon)
Fredrik Sergler (Vicotnik)
Patrik Brundin (Paxen)
Dan Algstrand (Dante)
Tobias Radesäter (Gurgeh)
Jonatan Kilhamn (Pilzeman)
Michael Wernerson (Konrad Konvalj)
Björn Jacobsen (Bunny)
Joel Möller (Möller)
Olle Johansson (Gardener)
Lukas Sjöström (Svarte Faraonen)
Björn Wärmedal (poniz)
Jesper Berglund (wege)
Håkan Jonsson (Hakanlo)

Appendix B: dagordning:
1. Mötet öppnas
2. Upprop närvarande
3. Val av mötesordförande, två mötessekreterare och två justerare
4. Fråga om mötets stadgeenliga utlysande
5. Fastställande av röstlängd
6. Fastställande av dagordning
7. Verksamhetsåret 2010-2011
8. Föreningens ekonomi
9. Revisionsrapport
10. Styrelsens ansvarsfrihet
11. Verksamhetsplan 2011-2012
12. Medlemsavgift 2011
13. Budget 2011
14. Val av styrelse
A. Ordförande
B. Kassör
C. Ledamöter
15. Val av revisorer
16. Val av valberedning
16. Fastställande av tidpunkt för nästa årsmöte
17. Inkomna motioner
18. Övriga frågor
19. Mötets avslutande

Appendix C: verksamhetsberättelse:
Under föreningens år har inte särskilt mycket verksamhet bedrivits. Fokus för styrelsen har legat på att få Föreningen WRNU att bli registrerad av Sverok, något vi är nu.
Styrelsen har också försökt finna formerna för hur vi praktiskt bedriver föreningsverksamhet via internet. Ett arbete vi finner nödvändigt att nästa verksamhetsårs styrelse arbetar med.

Appendix D: ekonomisk berättelse:
Bankkonto har ännu inte kommit igång. Vi väntar tålmodigt på svar. Därav ser vår ekonomi ut som sådan:

Föreningen WRNU's ekonomi 2010
Föreningens tillgångar i början av året: 0 kr
Föreningens intäkter under året: 0 kr
- Bidrag från Sverok: 0 kr
- Medlemsavgift: 0 kr
- Övrigt: 0 kr
Summa: 0 kr

Föreningens utgifter under året: 0 kr
Summa: 0 kr

Resultat: 0 kr
- - -

Föreningen WRNU's ekonomi 2011
Föreningens tillgångar i början av året: 0 kr
Föreningens intäkter under året: 0 kr
- Bidrag från Sverok: 0 kr
- Medlemsavgift: 0 kr
- Övrigt: 0 kr
Summa: 0 kr

Föreningens utgifter under året: 0 kr
Summa: 0 kr

Resultat: 0 kr

Appendix E: revisionsberättelse:
Undertecknade revisorer, av föreningen utsedda att granska räkenskaper och förvaltning får efter fullgjort uppdrag avge följande revisionsberättelse.
Vi har granskat föreningens räkenskaper och gått igenom protokoll och andra handlingar som lämnar upplysningar om föreningens ekonomi och förvaltning.
Räkenskaperna är förda med ordning och noggrannhet. Då föreningen varken haft inkomster eller utgifter har det ej heller funnits verifikationer att bevittna. Vi har därför inte funnit någon anledning till kritik.

Vi föreslår årsmötet: 
att bevilja den avgående styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2010

Jesper Berglund & Björn Jacobsen

Appendix F: verksamhetsplan 2011-2012:
Förening WRNU skall under verksamhetsåret 2011-2012 verkställa föreningens mål om att få ekonomisk stöd från SVEROK eller annan aktör så som Vuxenskolan eller ABF. Till detta skall föreningen utreda och genomföra arrangemang och aktiviteter som gagnar föreningens medlemmar. Minst två nätbaserade arrangemang skall arrangeras under verksamhetsåret. Ett under hösten och ett under våren.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ser bra ut!

Ingen har ju klagat, så det måste ju vara bra.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Möller said:
Ser bra ut!

Ingen har ju klagat, så det måste ju vara bra.
Instämmer!

Jag har förövrigt ordnat till alla personnamn i appendix A. Hoppas att det ska vara korrekt. Vad jag vet ska det i alla fall vara rätt, om inte något är fel i registret eller så.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Pilzeman said:
Kan du ändra i mina inlägg? Coolt.
Jepp. Jag och Persson modererar ju detta forum.
Jag ändrade därför hellre i ditt inlägg än att jag skulle behöva göra ännu ett och du få göra ett nytt, klippa och klistra osv.

=)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Schysst. Du har inte koll på Niklas Vitulvs efternamn? Hans E Magnusson heter väl antagligen Hans Magnusson, när jag tänker efter lite.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dante said:
Vitulv = Niklas Wistedt
Ah, sorry. En miss från min sida.
Missade helt enkelt bara att Vitulvs namn inte var komplett då det fanns ett förnamn, som jag i min brådska tog för ett helt namn.

... Vitulvs namn är annars ett av de många namnen på forumet som jag kan utan att kolla i listor.
 
Top