Nekromanti Årsmöteshandlingar borta

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Hej styrelsen.

Jag har varit dum och naiv, och inte läst ordentligt när det planerades kring forumflytten. Någon föreslog att vi borde spara ner allt viktigt kring föreningen, så att det inte försvann i flytten. Jag tänkte "bra idé, det gör jag sen". Sedan sa någon "vi kommer kunna läsa gamla forumet efter flytten" och då tänkte jag "bra, då är det lugnt" och gjorde inget mer.

Nu sitter vi här under årsmötet och kan inte läsa forumet – än. Årsmöteshandlingarna fanns i en styrelsetråd, i kallelsetråden i föreningsforumet, och i en pm-tråd till all medlemmar. Jag har dem inte.

Finns det någon som råkar ha kallelsen sparad någonstans?

Medlemslistan har klarat sig, för den finns i eBas. Stadgarna borde göra det också. Där finns förhoppningsvis även något gammalt protokoll – kanske till och med ett som går att återskapa verksamhetsplan, verksamhetsberättelse och dylikt från? De föreslagna för i år var ju rätt lika de antagna för tidigare år.

(Jag kollade i wayback machine, som har en snapshot av forumet den 8:e januari, men det hjälper inte ens med stadgarna och gamla protokoll eftersom de alla ligger på föreningsforumet som kräver inloggning...)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag har messat Spider och frågat om han har en länk till gamla forumet. Dock har han semester från forumet i en vecka, så jag garanterar inte snabbt svar.

/Magnus
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
1. Någon loggar in på SVEROK och hämtar våra stadgar som finns där och postar här.
2. Ni kan alltid skapa standard-årsmötes-punkter (BW har redan börjat).
3. Ni måste återskapa verksamhetsberättelsen och ekonomiska berättelsen (kan inte vara så svårt).
4. Ni måste försöka komma ihåg vilka övriga punkter ni la till (de brukar inte vara så många så det borde gå).
Färdigt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Dagordningen har vi, för den hade jag sparat. Jag tjuvstartade nämligen med ett protokoll, eftersom det var på tal att jag skulle vara sekreterare ;)

Verksamhetsberättelsen vill jag minnas är samma som förra året, med tillägget "Nytt för i år är OSR-träffarna i Umeå, som nu arrangeras i föreningens namn", eller något liknande. Vi behöver med andra ord ha tag i förra årets för att smidigt kunna återskapa den.

Den ekonomiska berättelsen vill jag minnas var att den ingående balansen var 2200 kr, 55 kr drogs av banken (kontoavgift) och 55 kr sattes in (Sverok ersatte kontoavgiften). Utgående balans var alltså 2200 kr.

Det svåraste att återskapa torde vara min motion. Givet lite tid att fundera kan jag nog få fram en likvärdig, men exakt den som kom med i kallelsen blir det inte.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Förra årets dagordning var väl den som rekommenderas i stadgarna?
(därav mitt förslag att någon loggar in på SVEROK och tankar ned stadgarna)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Som sagt, dagordningen har vi. Protokollet från förra året, däremot. Får vi tag i det så kan vi bygga verksamhetsberättelse utifrån förra årets verksamhetsberättelse.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Björn Wärmedal;n2968 said:
Som sagt, dagordningen har vi. Protokollet från förra året, däremot. Får vi tag i det så kan vi bygga verksamhetsberättelse utifrån förra årets verksamhetsberättelse.
Både Cissi (som sekreterare) och SVEROK (eftersom SVEROK vill ha sånt) borde ha årsmötesprotokollen.

Så: logga in på SVEROK och kolla, alternativt jaga Cissi.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Från Sverok-kansliet:

"Här är WRNU:s rapporterade verksamhet för 2013:
Vi har fortsatt med Repetikon, ett minirollspelskonvent som hålls varje månad. Vi drev indierummet på Gothcon. Vi har bedrivit flera olika forumsspel med stor framgång. Vi har anordnat forumsöl varje månad förutom under sommaren som en sammlingspunkt för forumiter. Det har också hållts OSR-kvällar."


Den uppmärksamma läsaren noterar att vi alltså har rapporterat in verksamhet utan att ha godkänt verksamhetsberättelsen för det gångna året ännu ;) Jag vet inte när senaste datum för att rapportera in verksamhet till förbundet är, eller om det finns någon praxis kring det här, men jag tyckte det var lite underhållande.

Jag tror att Indierummet på Sävcon också var i föreningens regi, va? Ska fråga debbie eller wilper när jag ser dem i lådan. Annars kan vi ta detta som verksamhetsberättelse rakt av, tycker jag.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Verksamhetsberättelsen bör också ha något om Rollspelsdraken, men annars stämmer den. Undrar vem som rapporterade in det?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU



Här är mitt förslag på rekonstruerad verksamhetsberättelse:
Under året har föreningen fortsatt hålla Repetikon, ett minirollspelskonvent, varje månad i Stockholm. Föreningen arrangerade också Indierummet på GothCon, LinCon och NärCon. På GothCon delade vi även ut Rollspelsdraken, ett pris för bidrag till rollspelshobbyn. Nytt för i år är OSR-träffarna i Umeå, som numera sker i föreningens regi.

Forumet på www.rollspel.nu har fortsatt vara en samlingspunkt för rollspelare, förutom diskussioner om rollspel spelas här också både rollspel och varulvsspel. Varje månad, med uppehåll för sommaren, har forumiter också samlats för forumsöl i Stockholm.
Den är inte exakt samma som i kallelsen, men det behöver den inte heller vara. Den innehåller dock precis samma saker, i alla fall enligt mitt minne.

Möller, du fixade den ekonomiska berättelsen första gången. Finns den händelsevis kvar på din dator, eller går lätta tt rekonstruera från uppgifter du har?


Revisorernas berättelse postades aldrig förut


Om ingen har något att invända om verksamhetsberättelsen, och Möller fixar ekonomiska d:o, så kan vi utan problem öppna Modul B.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Mitt förslag på rekonstruerad verksamhetsplan:
Under 2014 ska föreningen fortsätta driva alla de arrangemang som hållts tidigare år. Det inkluderar:
– Repetikon, det återkommande minikonventet i Stockholm
– Forumsölen i Stockholm
– OSR-träffarna i Umeå
– Indierummet på GothCon, LinCon och NärCon
– Utdelningen av Rollspelsdraken på GothCon
Vidare ska föreningen verka för att dess hemvist, forumet på www.rollspel.nu, skall fortsätta vara ett livskraftigt forum för rollspelsdiskussion och spelande.
Björn Wärmedal said:
OSR-träffarna i Umeå har nu fått namnet Grottröj, så det kan hellre vara:
"– OSR-träffarna i Umeå, under namnet Grottröj"

Ska vi ha något om varulvsspelandet också?
Pilzeman said:
"livskraftigt forum för rollspelsdiskussion och spelande" står det, men det kan förtydligas till "för rollspelsdiskussion, såväl som en plats för forumrollspel och varulvsspel."

"Grottröj" är ett grymt namn!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Modul C är typ bara valberedningens tur att hålla låda. Anth, har du blivit av med info i flytten eller har du koll på grejerna? Finns det någon ordförandekandidat än förresten?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Om jag minns rätt...
Jag, som valberedning, föreslår:

Vår ordförande, pilze, ställer INTE upp för omval till styrelsen.
Övriga styrelsen (cissi, hamstern, möller, radio, solve) ställer upp för omval.
Jag föreslår att den sittande styrelsen, utom pilze, omväljs.
(styrelsen skulle i sånt fall bli en man mindre, men jag ser inget problem i det)

Styrelsen ska egentligen hålla ett konstituerande styrelsemöte, där den bestämmer roller som ordförande, sekreterare, kassör och SVEROK-ansvarig. Men vis av det strul vi hade förra året föreslår jag att årsmötet bestämmer kassör och helst även ordförande så att vi (och SVEROK och banken) vet vilka som tecknar firma, d.v.s. vilka som har tillgång till föreningens bankkonto.
Vår kassör, Möller har lovat att axla den tunga bördan ännu ett år om han får förtroendet.
Vår ordförande, pilze, överger oss och rymmer med en shoggot på taket.
Det finns bara 5 personer i styrelsen och en av er fem måste vara ordförande (även Möller kan bli ordförande, men då måste vi å andra hand välja ny sekreterare)
Nu kastar jag bara ut et namn: hamstern, vill du bli ordförande?

Som revisorer föreslår jag BW och anth (mig själv).

Jag föreslår att vi inte väljer någon valberedning i år.
anth said:
Dang! Jag tror det sista jag lyckades göra var att övertyga pilze om att vara valberedning.
Pilzeman said:
Jodå, det stämmer. Jag ställer upp som valberedning.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Det enda vi saknar nu är en ekonomisk berättelse. Jag är 99% på att den var "2200 kr i ingående balans, 55 kr utgift i form av kontoavgift, 55 kr inkomst i form av ersättning för kontoavgift från Sverok."

Någon som minns något annat? Solvebring, visst var det du som hade tagit ett kontoutdrag som de uppgifterna baserades på?
 
Top