Nekromanti [Årsmöte 2017] Modul D: Val av förtroendeposter

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Vi skall välja
1. Årets styrelse
2. Årets revisor
3. Årets valberedning

Vi har förslagen i valberedningens tråd. Men om någon fler är intresserad och villig att ställa upp går det bra att skriva det här.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Valberedningens förslag på förtroendeposter:

Styrelse:
Lupus Maximus, ordförande
Vicotnik, kassör
Cissi, sekreterare
Lukas
Max Raven

Revisor:
Björn den gode [se nedan]

Valberedning:
[Vakant]

[Stadgekraven på antal personer är 3+ för styrelsen, 1–2 för revisor och 0+ för valberedning.]

Detta med vissa förbehåll.
Lupus Maximus har sagt kan tänka sig var ordförande, men skulle föredra att någon annan tar posten. Vad säger Cissi, Lukas och Max Raven?

Björn den gode har inte svarat angående att fortsätta som revisor.

Stövelkatten sitter i den avgående styrelsen och har inte svarat alls om att sitta kvar.


Vi kan inte rösta om Björn den gode som revisor innan han svarat. I övrigt lämnar jag åt mötesordförande att avgöra hur länge vi ska fortsätta fråga folk och tänka igenom förslagen, och när vi går till omröstning.


[Jag kan passa på att be om ursäkt för att jag inte är särskilt drivande som valberedning; Hellzons förslag i andra tråden om att pitcha jobbet lite mer var väldigt bra men jag är så frikopplad från föreningen och forumet att jag inte är rätt person att göra det. Jag föreslog att vakantsätta posten förra året, just eftersom det enda jag gjorde var att starta valberedningstråden och hålla koll på listan med namn; jag har inte utfört någon som helst aktiv valberedning eller rekrytering. Det hoppas jag att jag var tydlig med när jag blev invald, och i år är jag hård på att eftersom jag inte har möjlighet till mer, så vill jag slippa det helt.]
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag kan fortsätta som sekreterare men vill inte ta på mig ordförandeskapet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Jag vill fortsätta i styrelsen och kan tänka mig ta på mig ordförandeskapet.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Tack för snabba svar! Jag kommer nog förespråka Lukas i så fall, men Lukas, Max Raven och Lupus Maximus kan ju plädera för varför de bör eller inte bör vara ordförande om de vill.

Jag ber om ursäkt till Cissi att jag missat skriva med din post (sekreterare) i listan ovan; tillagt nu. Jag tror inte stadgarna kräver att vi har en sekreterare, men det är ju ett viktigt jobb för det!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Asch, jag påpekade det mest för att visa att jag fortfarande var på. :)
Och jag har förtroende för vem som än blir ordförande.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag kan nämna varför jag föredrar någon annan än Lupus som ordförande och det är för han har tillräckligt att göra med forumet ändå (migreringen). :)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Anledningen till att jag gärna ser någon annan ta ordföranderollen är till stor del som Vicotnik säger. Jag vill lägga den energi jag har för "rollspelsgemenskaparbete" på forumdrift och migreringsarbete.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Då inga andra kandidater inkommit, och Björn den Gode har nämnt att han står till förfogande i andra tråden, så har vi ett förslag att rösta om.

Styrelse
Lukas, Ordförande
Vicotnik, Kassör
Cissi, Sekreterare
Lupus Maximus
Max Raven

Revisor
Björn den Gode

Ingen valberedning detta år.

Rösta med ett tydligt Ja eller Nej som svar på detta inlägg om vi kan godkänna detta.
 
Top