Nekromanti [Årsmöte 2015] Modul E1: Övriga frågor inkomna - föreningens nedläggning eller viloläge

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Som jag tolkar läget är 3 mot nedläggning, 1 är emot om vi får en styrelse och det lutar det mot i detta läget, och 1 som jag tror är emot en nedläggning om vi får en styrelse.

Spännande utveckling!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Så om vi får en styrelse kan föreningen potentiellt bli kvar? Ska vi försöka avsluta den punkten och sätta ett slutdatum för den här?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag tänker ge styrelsefrågan någon timme till för att se om det inkommer fler svar. Sedan klubbar jag den.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Styrelsen har valts. Så jag summerar rösterna MOT nedläggning, ety det behövs fem sådana för att fortsätta föreningen.

Lupus Maximus - EMOT nedläggning
Max Raven - EMOT nedläggning
anth - EMOT nedläggning
Stövelkattan - EMOT nedläggning

Rymdhamster - osäker

Så, vill någon annan kliva in och sätta punkt för denna diskussion? Är du FÖR eller EMOT en nedläggning?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
OM vi röstar för att fortsätta föreningen tar vi itu med Lupus Maximus förslag om viloläge/minimal verksamhet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Rymdhamster;n81904 said:
Ursäkta? Kan jag bli tydligare än i mitt tidigare svar?
Ah, okej, jag misstolkade dina inlägg. Tack för förtydligandet.

Det innebär 4 röster EMOT nedläggning. En till behövs för att fortsätta. Morgondagen blir viktig för de som vill fortsätta med föreningen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
anth;n81895 said:
eftersom vi tycks få en styrelse röstar jag mot nedläggning.
Instämmer med anth.

Med andra ord jag röstar EMOT nedläggningen.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Då har vi fem röster MOT nedläggning.

Då anser jag att årsmötet tagit ställning MOT att föreningen läggs ned. Styrelsens yrkande avslås.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Lupus Maximus har yrkat följande:

Försätta föreningen i viloläge med en minimal styrelse och minimalt fastslaget uppdrag. Detta skapar en längre historik, och en befintlig nukleus av administration, om behov finns att reaktivera föreningen. Om möjligt, även behålla representation hos Sverok, då rollspel.nu är en av de större svenska samlingspunkterna för rollspel på nätet.
Notera att vi har valt en styrelse, och att föreningen ska fortsätta, så även om detta yrkande avslås, så kommer föreningen att finnas till.

Vill årsmötet anta detta förslag? Svara tydligt JA eller NEJ som svar på detta inlägg.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Jag tycker vi kan avslå det yrkandet och specificera i verksamhetsplanen vad som förväntas av styrelsen. Större delen av föreningens verksamhet är ändå oberoende av styrelsens arbete.

Dvs NEJ.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Magnus Seter;n81972 said:
Lupus Maximus har yrkat följande:



Notera att vi har valt en styrelse, och att föreningen ska fortsätta, så även om detta yrkande avslås, så kommer föreningen att finnas till.

Vill årsmötet anta detta förslag? Svara tydligt JA eller NEJ som svar på detta inlägg.
JA
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Magnus Seter;n81972 said:
Lupus Maximus har yrkat följande:



Notera att vi har valt en styrelse, och att föreningen ska fortsätta, så även om detta yrkande avslås, så kommer föreningen att finnas till.

Vill årsmötet anta detta förslag? Svara tydligt JA eller NEJ som svar på detta inlägg.
Jag röstar NEJ. Jag ser ingen anledning till att vi skulle vila föreningen nu när vi har en styrelse som är villig att ta på sig ansvaret.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Då årsmötet ej kommit till enskild majoritet om att godkänna förslaget anser jag att det avslås.

Dock ska noteras att årets antagna verksamhetsplan i allt väsentligt överensstämmer med intentionen hos Lupus Maximus förslag.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Magnus Seter;n81991 said:
Hmmm ... bra synpunkter. Lupus, hur ställer du dig till Björn och Cissis argument?
Märkligt... Jag såg inlägget först nu (eller förträngt att jag sett det och glömt svara?!?). Men som redan konstaterats, så överensstämmer verksamhetsplanen med intentionen. :)
 
Top