Nekromanti [Årsmöte 2014] D3. Motioner

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
.Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU


Vi har kommit till vår sista punkt!

Här är det samma pinsamma situation som tidigare – motionen ligger på det gamla forumet. Däremot har vi Björn Wärmedal med oss, som skrev motionen.

Som jag minns det såg motionen ut så här ungefär:
Motionsskrivaren yrkar att:
- logoförslaget antas som föreningens nya logotyp
- styrelsen åläggs att utarbeta riktlinjer för hur logotypen kan användas i olika sammanhang
Till motionen hörde en länk (tror jag) till logoförslaget. Jag hoppas att Björn Wärmedal har kvar förslaget, och att årsmötet kan lita på Björn i fråga om att förslaget är detsamma som skickades med i kallelsen.


Så: om det jag skrivit är i praktiken likvärdigt med den riktiga motionen, och om vi kan tänka oss att fuska, så kan jag tänka mig att ha en omröstning om att anta motionen utan att se den exakta ordalydelsen under mötet. Om den skulle antas skulle den riktiga motionen föras in i protokollet när den blir tillgänglig. Om protokollet behöver justeras och användas till något innan den exakta motionen är tillgänglig skulle ovanstående lydelse föras in. Detta är såklart inte helt snyggt, men jag tänker att om alla, inklusive Björn, håller med om att motionerna är utbytbara (har exakt samma effekt) så tycker jag det kan vara lugnt.

För att förtydliga: om någon alls tycker att vi inte kan göra så här, så skjuter jag upp den här punkten tills vi kommer åt motionen. Däremot har vi en deadline för att avsluta mötet, så det värsta som kan hända är att vi antingen får försöka rösta om motionen utan att se den (vilket jag tycker är nonsens), eller att vi avslutar mötet utan att ha behandlat den.


Jag tänker oavsett vänta lite med omröstning, för att höra vad ni säger och framförallt för att se om Björn kan posta själva loggan!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag tror att det här är det närmaste vi kommer till originalförslaget (jag har funderat ett tag på det här nu):
Under året har det diskuterats om föreningen borde ha en ny logotyp. Ett förslag har arbetats fram, som finns att återfinna på http://www.acc.umu.se/~bitch/wrnu/logotype_wrnu_v10.png
Jag yrkar att:
- Årsmötet antar detta förslag som ny logotyp för Föreningen WRNU.
- Styrelsen under året jobbar för att ta fram tips på hur logotypen och dess komponenter kan användas i olika sammanhang.
Den ser alltså ut så här:

Jag vill minnas att jag formulerade att-sats 2 på det där sättet för att det är roligare om folk får leka fritt med logotypen än att sätta någon slags regler kring det som gör att folk inte vågar använda den med rädsla för att göra fel.

I allt väsentligt borde att-satserna, dvs de beslut vi tar kring motionen, vara likvärdiga original-texten även om ordalydelsen skiljer sig något.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Ja, självklart bör de vara likvärdiga. Att sats 2 i min version inte var det är för att jag mindes fel. Bra att du kom ihåg bättre!

Jag ger ytterligare något dygn, så att alla hinner säga sitt både om motionen och om hur vi ska hantera beslutet, innan jag startar en omröstning.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Okej, det verkar som att vi kan gå till beslut!

Kan vi anta motionen "Ny logotyp till Föreningen WRNU", med en lydelse som i effekt motsvarar följande:
Under året har det diskuterats om föreningen borde ha en ny logotyp. Ett förslag har arbetats fram, som finns att återfinna på http://www.acc.umu.se/~bitch/wrnu/logotype_wrnu_v10.png
Jag yrkar att:
- Årsmötet antar detta förslag som ny logotyp för Föreningen WRNU.
- Styrelsen under året jobbar för att ta fram tips på hur logotypen och dess komponenter kan användas i olika sammanhang.
Svara med "ja" eller "nej" innan tisdag 18/3 kl 12:00 för att rösta.
Vicotnik said:
 
Top