Nekromanti [Årsmöte 2014] C1. Val av årets styrelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU


Med modul B, det gångna året, avklarat, är det dags att välja in styrelsen för 2014! Här lämnar jag över ordet till anth, som är vår valberedning, för att presentera sitt förslag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Valberedningens förslag på ny styrelse
Samtliga i styrelsen, utom Pilzeman, har tackat ja på förfrågan om de vill sitta kvar ytterligare ett år. Magnus Seter har tackat ja på frågan om han är villig att hoppa in i styrelsen och ta över ordförandeskapet efter pilze.

Magnus Seter (ordförande)
Möller (kassör)
Cissi
Radioaktiv
Rymdhamster
solvebring

Enligt stadgarna ska styrelsen konstituera sig själv (välja roller som ordförande, kassör, o.s.v.) på det första styrelsemötet, men då ordföranden och kassören tecknar firma (är de som får ha hand om föreningens pengar) föreslår jag att vi väljer dessa två roller redan på årsmötet, så blir det färre papper (bara årsmötesprotokollet) som behövs i kontakt med bank och SVEROK.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Tackar! Ja, det slutgiltiga förlaget är inte så gammalt, men idén att låta årsmötet välja firmatecknare har vi flaggat för innan och ingen har tyckt det varit konstigt vad jag märkt.

Vi har också haft en hel del tid till fri nominering av styrelsekandidater, både innan och nu under årsmötet, så jag misstänker att det inte kommer dyka upp fler.


Därför tycker jag vi går till beslut! Jag tänker behandla inval av styrelsemedlemmar och val av firmatecknare som separata beslut.



Första beslutet: kan vi välja valberedningens förslag på styrelse, utan inbördes poster specificerade, allesammans i klump?
För att rösta: skriv "Ja till valberedningens förslag" eller "Ja till styrelsen" eller liknande.



Andra beslutet: kan vi välja Magnus Seter och Joel Möller till firmatecknare? Detta beslut är villkorat på styrelseinvalet, dvs om de inte väljs in i styrelsen kommer de naturligtvis inte bli vilda firmatecknare.
För att rösta: skriv "ja till firmatecknare" eller liknande.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Åh, två saker jag glömde skriva:
– Omröstningarna slutar båda på tisdag den 11/3 kl 21:00.
– för protokollet vore det bra om alla i styrelseförslaget stod listade med för- och efternamn. Jag kan bara Magnus Seter, Joel Möller och Andreas Sölvebring utantill. Kandidaterna själva, anth, eller någon annan pålitlig person får gärna fylla i. Vill man inte ha sitt namn med här på forumet så tough luck tror jag, för protokollet ska vara tillgängligt åtminstone för medlemmarna, så det skulle komma att postas här i föreningsforumet oavsett.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Första beslutet: Ja till valberedningens förslag

Andra beslutet: Ja till firmatecknare
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Första beslutet: Ja till valberedningens förslag

Andra beslutet: Ja till firmatecknare
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Första beslutet: Ja till valberedningens förslag

Andra beslutet: Ja till firmatecknare
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Första beslutet: Ja till valberedningens förslag

Andra beslutet: Ja till firmatecknare
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag finner att vi väljer Magnus Seter, Möller, Cissi, Radioaktiv, Rymdhamster och solvebring till 2014 års styrelse!

Jag finner att vi väljer Magnus Seter och Möller till firmatecknare för styrelseåret 2014!

*dubbelk-klubbning*
 
Top