Nekromanti [Årsmöte 2014] B3. Revisorsberättelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU



Här är ytterligare ett dokument som jag inte har, men här är det inte gamla forumets fel! Här avhandlar vi nämligen revisorernas berättelse. De ska, i en ideal värld, ha kollat vår bokföring och verksamhet, och kan här skriva om de tycker att vi skött oss. Eftersom det blivit lite strul och vissa saker inte går att komma åt, så har i alla fall jag överseende med om den berättelsen inte är riktigt klar riktigt än.

Om det är något vi i styrelsen kan hjälpa till med, föreslår jag att revisorerna kan fråga oss: i pm, i styrelseforumet (ni har skrivrättigheter där, va?) eller här i tråden. Så snart ni kan posta en revisorsberättelse, gör det här, så kan vi rösta om den då. Precis som resten av Modul B är detta inget dokument årsmötet petar i, utan bara beslutar om att lägga till handlingarna eller inte.

Revisorer (Björn Wärmedal och Sapient, om jag inte minns fel), ordet är ert.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Revisorn har granskat styrelsens arbete och lämnar nu denna revisionsberättelse. Jag har haft god kontakt med styrelsen under året och har funnit att de fullgjort sitt uppdrag på ett ordnat sätt. Ekonomin har stått relativt stilla och de utgifter som varit har styrkts med kvitton eller motsvarande.
Jag föreslår årsmötet: att bevilja den avgående styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2014

Umeå, 20140228
Björn Wärmedal

Björn Wärmedal said:
En kommentar ang. ekonomin: den enda utgift vi haft var en kontoavgift på 55 kr (om jag inte missminner mig), och denna är markerad som sådan på kontoutdraget samt ersatt med samma summa från Sverok.
Björn Wärmedal said:
Sapient lämnade forumet under förra året. Av allt att döma innebar detta att han också lämnade sin förtroendepost.
Pilzeman said:
Är Sapient också revisor, och vill han i så fall lämna en egen version eller stå bakom den här? För annars kan vi gå till omröstning om att lägga den till handlingarna.
 
Top