Nekromanti [Årsmöte 2014] B1. Verksamhetsberättelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU


Det här är första punkten i Modul B. Poängen med modulerna är att visa ungefär vilka punkter som kan diskuteras samtidigt, och följaktligen kommer trådar för B2, B3 ch B4 öppnas snart. Om du läser det här i framtiden kanske de redan är öppna.



Verksamhetsberättelsen är ett dokument som skrivs av styrelsen, och lyfts för allmän åsyn på årsmötet. Tekniskt sett är detta ett färdigt dokument som årsmötet inte ändrar i, utan bara godkänner eller avslår. Jag är lite osäker på poängen med det här, men som jag förstått det handlar det främst om att verksamhetsberättelser som ger en gravt felaktig bild av föreningens verksamhet kan skickas tillbaka, så får styrelsen skriva en ny (Till nästa årsmöte? Till ett extra årsmöte? Jag vet faktiskt inte).

Nåja, förhoppningsvis har vi lyckats skriva en verksamhetsberättelse som ger en rättvis bild. Den ser ut så här:

Styrelsen said:
Under året har föreningen fortsatt hålla Repetikon, ett minirollspelskonvent, varje månad i Stockholm. Föreningen arrangerade också Indierummet på GothCon, LinCon och NärCon. På GothCon delade vi även ut Rollspelsdraken, ett pris för bidrag till rollspelshobbyn. Nytt för i år är OSR-träffarna i Umeå, som numera sker i föreningens regi.

Forumet på www.rollspel.nu har fortsatt vara en samlingspunkt för rollspelare, förutom diskussioner om rollspel spelas här också både rollspel och varulvsspel. Varje månad, med uppehåll för sommaren, har forumiter också samlats för forumsöl i Stockholm.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag tänker föreslå att vi går till beslut med en gång, och jag ger 48 timmar för omröstningen, som därmed slutar 10:30 på söndag den 2:e mars.

Kan vi lägga denna verksamhetsberättelse till handlingarna?
Svara tydligt med Ja eller Nej.
anth said:
kloptok said:
En tanke är att göra omröstningarna som faktiska omröstningar (dvs. inlägg med en omröstning i). Det blir förvisso anonymt men det finns väl inget som hindrar det? För övrigt röstar jag ja.
Björn Wärmedal said:
Jag röstar Ja.

Jag tror att man kan ändra i verksamhetsberättelsen under årsmötet, genom ändringsyrkanden och liknande, om det skulle vara behövligt. Egentligen vill man nog bara ha med den i protokollet som information till eftervärlden.
Rymdhamster said:
anth said:
Vicotnik said:
 
Top