Nekromanti Årets...

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
2016 är snart slut och jag skulle vilja ta tillfället i akt att tacka för det här året med en liten larvig tråd där vi kan få lyfta hobbyrelaterade saker som gjort 2016 lite extra bra.
Så här kommer min lista!

Årets rollspelshändelse: GothCon XL. Första gången jag var på GothCon och det var fantastiskt! Fantastiskt! Det gav verkligen mersmak så jag tänker mig dit igen nästa vår.
Årets rollspel: Järn och Hjältarnas tid. Har inte hunnit spela mer än väldigt lite Järn men det jag spelat hittills och läst har jag älskat så jag hoppas få möjlighet att spela det mer nästa år.
Årets Forumstråd: https://www.rollspel.nu/threads/71191 I say no more. Läs och Njut! God Jul alla! Kram Cissi!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Årets retro: Tales from the Loop RPG. Träffar helt rätt i tidens Stranger Things-vurm (och det säger jag utan att ens ha sett spelet, mer än kickstartern). Vinner även Årets kickstarter av förklarliga skäl.

Årets moraldebatt: Kult-omslaget. Oavsett vad man tycker om sakfrågan är det helt fantastiskt att Kult lyckades uppröra 2016 och inte bara 1991.

Årets dungeon: Maze of the Blue Medusa.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Dimfrost;n214286 said:
Årets moraldebatt: Kult-omslaget. Oavsett vad man tycker om sakfrågan är det helt fantastiskt att Kult lyckades uppröra 2016 och inte bara 1991.
Japp! Vi nymoralister kan inte hålla oss borta från den sortens sunk! :D
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Cissi;n214268 said:
2016 är snart slut och jag skulle vilja ta tillfället i akt att tacka för det här året med en liten larvig tråd där vi kan få lyfta hobbyrelaterade saker som gjort 2016 lite extra bra.
Dang! Jag som tänkte skapa den här tråden i morgon kväll, efter att julgröten satt sig. :)

Jag bidrar med lite nostalgi istället:

[url=https://www.rollspel.nu/threads/63200 pris (2014)[/url]
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Årets STHLM KARTELL-medlem borde vara kloptok, va?

Årets rollspelshuvudstad är Umeå (som vanligt)!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Årets spelledare: Före detta forumiten Erik Sieurin. Jag tror att han kallade sig för Nightowl på forumet när det begav sig. Under 2016 har jag haft förmånen att spela med Erik både på Grottröj och på hemmaplan. Med förnuft, humor och stort engagemang leder han allt från Tales of the Space Princess till Tunnels & Trolls.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
luddwig;n214320 said:
Årets spelledare: Före detta forumiten Erik Sieurin. Jag tror att han kallade sig för Nightowl på forumet när det begav sig. Under 2016 har jag haft förmånen att spela med Erik både på Grottröj och på hemmaplan. Med förnuft, humor och stort engagemang leder han allt från Tales of the Space Princess till Tunnels & Trolls.
Det är korrekt hågkommet!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Xhakhal;n214333 said:
Det är korrekt hågkommet!
Inte ihågkommet faktiskt. Jag är för ny på forumet för att minnas Nightowl. Vid något tillfälle har jag dock snappat upp namnet, måhända från Erik själv.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Årets äntligen: Svärd & Svartkonst på hyllorna i hem och butiker.
Årets biodoktor: Doktor Louise Banks (Arrival)
Årets hedersdoktor: Doktor Roos
Årets filosofie doktor: Doktor Dimfrost
Årets tärning(ar): t100
Årets premiär (för mig): deltagande i Epimas
Årets svenska äventyrsspel i box: Hjältarnas Tid
Årets konventshjälte: Luna Lovegood som trollade fram Zeunerts-must på GothCon! <3
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
DeBracy;n214338 said:
Årets filosofie doktor: Doktor Dimfrost
<3

Jag övervägde faktiskt att byta användarnamn till det, men sen insåg jag att man inte kan göra det på egen hand längre och då kändes det lite för officiellt. Jag får fortsätta att ha ett obrutet streak av oförändrat användarnamn i stället. :)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Årets Kickstarter - Kingdom Death: Monster. Spelformen sätter en ny narrativ standard för brädspel och kopior i andra former lär dyka upp. 8 miljoner dollar just nu. Än finns chansen för dig.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
DeBracy;n214338 said:
Årets hedersdoktor: Doktor Roos
Årets filosofie doktor: Doktor Dimfrost
Årets konventshjälte: Luna Lovegood som trollade fram Zeunerts-must på GothCon! <3
Hör hör!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Jag har suttit i hobbyns periferi under året, men för mig personligen så:

Årets ...
... besvikelse: DDR
... skratt: TDoV
... OSR: S&S
... fynd: Efter Z
... konvent: GothCon XL
... illustratör: Claudia Cangini
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Årets skam. Folk som använder förkortningar och förväntar sig att folk ska veta vad de säger (eller är elitistiska nog att inte bry sig om folk vet vad de säger).

DDR: Deutsche Demokratische Republik? Dance Dance Revolution?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
DDR i rollspelssammanhang = det så kallade Drakar och Demoner Retro.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
The Daughters of Verona, samt Svärd & Svartkonst (oftare förkortat SåS) gissar jag.
 
Top