Nekromanti Årets pris!!!

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det är december, året är på väg att ta slut och det är dags att utse årets vinnare.
[hr][/hr]
Vilka kategorier finns?
Det bestämmer du.

Vilka är nominerade?
Det bestämmer du.

Vilka är motiveringarna?
Det bestämmer du.

Vem vinner?
Den som får flest röster.

Vad vinner man?
Ära och berömmelse!
[hr][/hr]

Gör så här:
Välj en kategori. Finns inte den kategori du vill rösta i skapar du en ny.
Rösta på ett namn/motivering. Finns inte det namn eller motivering du vill rösta på Skriver du ett nytt inlägg med:
- Kategori
- Namn
- Motivering.
Finns det du vill rösta på klickar du på "gilla".
När året är slut räknar vi samman vinnarna.

Vilka kategorier får man välja? Vilka som helst!
Tänk dock på att detta är ett rollspelsforum, men tänk inte för mycket. :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Årets utländska rollspel
Dungeons & Dragons 5
DnD är äldst, störst och snyggast! DnD5 är dessutom den bästa DnD-versionen på 30 år!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Årets moderator
Krille
När diskussionen blir för hetsig kommer Krille som en stor brunbjörn, ger alla en stor björnkram och bjuder på glass. Det går helt enkelt inte att vara arg efter att Krille modererat.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Årets tråd
[url=https://www.rollspel.nu/threads/70618
Den har allt! Spänning, romantik, action! Att bara komma på att skapa en tråd om bröd i rollspel är värt ett pris.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Årets forumitskrivna rollspel
Rotsystem
Behövs ens en motivering? Ett välskrivet cyberpunkrollspel som kombinerar det bästa från Mutant 2089/RYMD, Eclipse Phase och Gumshoesystemet. Dessutom med vansinnigt snygga bilder.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Årets mest självgode forumit
Krank
För att han under året inte bara varit sådär allmänt självgod och självrättfärdigande i en massa politiktrådar och så, utan dessutom döpt sitt regelsystem efter sig själv. Och för att han nyss först nominerade sitt eget rollspel till "årets forumitskrivna rollspel" och sedan nominerade sig själv till "årets mest självgode forumit".
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Årets forumskrasch:
Den andra. För det var väl då punkspel kom till? 'Nuff said i så fall.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Årets alternativa wrnu-hangout:
Punkspel.nu
För sin nybyggaranda och känslan av att vara en del av en rörelse för att skapa något nytt och viktigt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Årets Filmprojekt

Nomenering: mitt eget Christina Ricci projekt

för hallå, jag såg faktiskt alla filmer som Christina Ricci var med i, och jag har hittills inte fått ett enda pris för den bedriften. Jag tycker det är dags.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Årets kulturinsats

Nominering: Filmklubben

Filmklubben har inte bara lyckats över förväntan med att få mig själv att mångdubbla mitt filmtittande, den har också gett forumets medlemmar en återkommande och pålitlig kulturell oas från allt politiksnack och annat -- lättsamma trådar där vi pratar om film, recenserar och genomgående beter oss förbannat bra, om jag får säga det själv. Den har dessutom inspirerat flera andra liknande initiativ, som jag menar alla ökar communitykänslan och gör oss till mer kärvänliga mot varandra.

Filmklubben firar snart två år och jag betraktar den definitivt som ett av mina bästa initiativ på forumet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Bästa kampanj

the end of the world as we know it

Kranks Supehjälte kampanj som spelats i 5år, och som jag varit med i i 3. tog slut, och det tycker jag var årets bästa kampanj, mest för att en så lång kampanj faktiskt fick ett slut och inte rann ut i sanden.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Årets PK
Jag nominerar också mig själv.

Jag har skrivit ett normkritiskt rollspel som gav mig epitetet "en pionjär på området" i en rollspelspodcast och jag har aktivt lagt mig i och varit jobbig i alla trådar som handlat om feminism, genus eller något öht där man kan vara PK. Jag är nog faktiskt den PK:aste person jag känner.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,035
Location
Sthlm
jag tycker att dra svärd från ryggen-tråden är årets bästa. För er som inte minns så är sida efter sida v folk som säger: "släpp realismen på just detta" och en ensam forumit som envist står emot, lägger upp youtubeklipp och så vidare. Storslagen läsning.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Årets mest självgode forumit

?Jag själv!

För det faktum att jag tror jag kan tävla med krank i ämnet utan att knäppt skrivit något inlägg på hela året.
 
Top