Nekromanti "Årets mest efterlängtade film"?

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Såg ju den där nya trailern för Harry Potter igår igen... Kom att tänka på första gången jag såg den. Då hörde man hur dom sa "Årets mest efterlängtade film" och så liksom släppte man datorn helt för att kika bort mot TV:n (i hopp om att få se glimtar av "Sagan Om Ringen"), men allt jag fick se var en liten ungjävel (ursäkta språket) som flög runt på en kvast...

Jag vill absolut inte kränka Potter-fans, och inte Potter-böckerna i sig heller. Men "Sagan Om Ringen" MÅSTE ju helt enkelt vara mer efterlängtad?

Jag stängde iaf av TV:n i vrede över en reklam/trailer som inte borde finnas (eller iaf borde ändras) eftersom den ljuger (anser jag iaf)...

Hårda ord, men sådan kan jag vara ibland... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ja du, Sagan om Ringen är enligt mig världens mest efterlängtade film. Till och med Peter Jackson väntade ju som barn på att boken skulle filmatiseras har han ju sagt själv.

/Seinet Wintermute - Kollar på en hopskrynklad "Aftonbladet"

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Målgrupp

Beror på. HP är ju efterlängtad bland alla de miljontals fansen, SoR likaså. Fast de som läst HP har nog i ganska hög grad inte läst SoR, och vice versa. Jag menar, i dessa dagar av Jordan-, Brooks-, och Eddingsträsk, så är det ju inte givet att ens fantasyfans läst SoR. Så jag vill nog hävda att båda filmerna är lika efterlängtade - det beror bara på vem man frågar!

- Björn, har biljetter till båda /images/icons/laugh.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Njae!

Jag tycker inte det är någon tävling direkt. SoR är det bästa som skrivits tillsammans med Liftarens guide till Galaxen och det behöver inte diskuteras. Harry Potter har jag precis börjat läsa och tycker inte det är något fel på det, men jag vill trots allt ser SoR mer...

Angående reklam, och i det här fallet missvisande information, är det bara så att alla gör reklam för sig. Alla tycker att man själv är värd att göra reklam för. Årets mest efterlängtade film heter SoR enligt de flesta, och Harry Potter enligt andra. Vissa kanske tycker att SW eller Matrix2 är mer efterlängtat trots att det är år och dagar tills de släpps...

*längtar efter SoR*
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
De här 2 är min val !!

Enligt mina val så är Sagan om Ringen-filmen & den nya Sw-filmen är iaf min 2 absolut mest efterlängatde filmer !
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Re: Målgrupp

SoR verkar ha sålt betydligt mer biljetter än HP, dock. Mer första dagen än vad Harry sålde på första veckan.
 
Top