Årets bästa 2021

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
587
Hollow Knight är galet bra. Har funderat på om det går att göra ett rollspel av konceptet?
Jag har tänkt samma 🙂 Iaf som en kampanj/mini-setting till något spel. Hade jag varit barn hade jag bums snott allt (plot/lore/platser/varelser) och kört med Drakar och Demoner, så jag började klura nu senast på att göra något liknande med Ligans DoD när det kommer.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Mest överraskande rollspelsupplevelsen: Books & Bullets
Bästa konventet: KryptCon 5
Bästa egenskapade rollspelet: Down We Go
Största huvudbryt: Eget företag? Hobbyverksamhet?
Bästa filmen: Lighthouse
Bästa låten: Differences - Rowdy Rebel, Giggs
Största besvikelsen: Tomb of Immolation
Bästa tärningen: d6
Bästa pålägget: Potatissallad
Bästa drickat: Rom
Ser mest fram emot 1: Fysiskt släpp av Down We Go
Ser mest fram emot 2: Cy:Borg
Årets tidsfördriv: Twitter
Årets forumit 1: God45 (igen) och luddwig (ny på banan)
Årets löfte: Lägga ner Faecesbook (igen)
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Bästa vanliga TV: Succession och Tunna Blå Linjen
Bästa fantasy-TV: Wheel of Time
Bästa besvikelse-TV: Foundation
Bästa bok: Age of Madness av Abercrombie
Bästa rollspel: Kopparhavets Hjältar
Bästa brädspel: Root
Bästa lästa äventyr: Tomb of Annihilation
Bästa spelade rollspel: oralets fyra ögon
Bästa eget släpp: Askhem
Bästa nya musik (för mig): Hinds
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Instämmer i att 2021 var ett kasst år men några ljuspunkter kan jag ändå hitta.

Årets rollspelskampanj: Warhammer Fantasy - Fienden ibland oss
Årets enkvällsrollspel: Svärd & svartkonst - Helmonts hemvist (egenskrivet)
Årets egna släpp: Expendable Assets
Årets rollspelsöverraskning: Askhem
Årets brädspel: Arena for the Gods
Årets film: Dune
Årets tv-serie: The Mandalorian
Årets bok: Datorernas död
Årets musikaliska upptäckt: Stonefield
 
Last edited:

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Bästa vanliga TV: Succession
Bästa fantasy-TV: The Witcher S2
Bästa bok: 1795 (inte läst så mycket nytt ärligt talat)
Bästa rollspel: Zanguina (det är alltid otvivelaktigt bäst. Allt annat krymper till mögliga sviskon i jämförelse)
Bästa album: Östra Aros - Stormvarning, Berlin Breed - Wir Haben's Gewagt, Thumbscrew - Pride of Pain, Représailles - Expedition Punitive, Komintern Sect - Des Jours Plus Des Durs Que DÁutres
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Årets seriealbum: Tror det är 50/50 mellan Polly tar ingen skit och Kent State. Jag har helt klart tänkt mest på dem i efterhand. Samtidigt känns det fel att missa flera av de andra, främst det av Brubaker + Phillips. Eller När vi var samer av Mats Jonsson. Hm.

Årets bok: Högspänning av Henrik Bromander. Han kan vara den mest intressanta nu aktiva författaren i landet just nu. Ser fram emot hans nästa bok.

Årets rollspel: Svårt. Jag har inte läst så många rollspel i år. Hm. Tror jag säger pass på den.

Årets rollspelssession: Antagligen ett av många bra spel på BSK. Svårt att välja mellan att testa Villagesong och att ha vansinnigt roligt med Final Girl. Kanske det mycket udda, men extrem lattjo Highlander 2 the RPG i Vrålan. Eller en av alla bra sessioner i Flashing Blades.

Årets brädspel: Kingdomino. Herreminje vad jag spelat det. Grymt bra spel.

Årets forumit: @entomophobiac och hans fantastiska kapitel-för-kapitel-recensioner av ett helt gäng rollspel har varit årets roligaste läsning på forumet. Därför är han årets forumit i mina ögon.

Årets tråd: Också svårt. Men jag tror det blir Små historiska fakta-tråden. Ibland tramsig, men att en tråd lyckas nå 13 sidor utan att spåra ut borde nog räknas som ett rekord på den här sajten. Annars är väl Vrållådan årets bästa tråd?

Årets sociala medium: WRNU. Nu som alltid.
 
Last edited:

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Bästa rollspel jag spelade, regler: OSE. Old School Essentials. Kändes som traditionella D&D vilket är som ett hem för mig.
Bästa rollspel, upplevelse: Dolmenwood. Samma sak som ovan egenligen, jag är en sucker för traddig D&D-fantasy.
Bästa egna prestation: Klarat mest tv-spel någonsin på ett år, 21st.
Bästa film: Spider-Man - No Way Home. Stor fan av Marvel sen de gjorde serietidningar och MCU blir antingen bättre eller så är det som med vissa tv-serier, man gillar karaktärerna. Och kul med mer MCU-filmer jag gillar, det var 50-50 i år och det brukar vara mer åt 100.
Bästa tv-serie: Svårt. TV-serier nuförtiden är många och bra, men jag får ge det till Expanse.
Bästa tv-spel: The Witness. Gillar puzzle-spel i Mysts anda och även om detta bara kör varianter på en typ av problem så är det nog det jag tycker kommit närmast.
Bästa köp: Mat. Tror inte jag klarat 2021 utan det.
 
Top