Nekromanti Året som gått

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Man brukar visserligen summera året vid årsskiftet, men jag är alltså ute efter en sammanfattning av forumshändelser från och med förra sommaren, ungefär. Saken är den att jag, av olika anledningar, varit frånvarande under det senaste året eller så.

Att komma tillbaka känns lite omtumlande med tanke på alla arkiverade trådar som finns att tillgå. Jag har helt enkelt inte tid att gräva djupare i arkiven, utan tänkte istället be om tips om intressanta, viktiga och framför allt tankeväckande diskussioner som förts här i min frånvaro.

Alltså: Vilka trådar har kännts viktiga för er andra, lite grovhugget under det senaste året? Det är nog lika bra att utgå från sig själv, då det torde vara smått omöjligt att lista ut vilka ämnen som intresserar just mig.

Vidare: Vad kan jag i övrigt ha missat vad gäller wrn och dess besökare? (Jag har exempelvis listat ut att Troberg hamnat i blåsväder, men vad mer har hänt?) Jag känner inte heller igen många av de nya besökarna - är det några specifika forumspersonligheter som man borde känna till? (Annars finns risken att jag bara läser postningar av besökare som jag redan känner igen sedan tidigare, vilket vore lite synd.) Har det hänt någonting speciellt med själva wrn och dess redaktion? (Några kontroverser som man borde känna till?)

Tack på förhand
/Baldyr, som numera åter har tillgång till sitt användarkonto
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Först & främst, kul att du kommit tillbaka !!

Vilka trådar har kännts viktiga för er andra, lite grovhugget under det senaste året?
Oj, det vart ju lite svårare att plocka ut nån t¨åd bara sådär... Dock så har det väll varit en del trådar om först & främst DoD6 & Götterdämmerung som varit kul att följa.. Annar så har det väll åx poppat upp en & anann trevligt tråd på rollspelsforumet..

Har det hänt någonting speciellt med själva wrn och dess redaktion?
Känns som det har kommit & gått lite folk.. En del "gammlinagar" är väll kvar & en del nya har tillkommit.. Ananr så är det väll det strösta som händer just nu är att de söker lite folk till redaktionen.

Annars så är det väll nästan som vanligt här tycker jag.. :gremtongue:
Man känner väll igen en & anann disskution som varit & som är återkomamnde ininellanåt.. :gremwink:

/ Johan K, som sitter & dricker lite kaffe.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har under året uppmärksammat Caligula (jag har inte besökt D20-forumet så ofta förut, så han kan ha varit med länge, men det vet jag inget om). Han är en D&D-taliban med solbränna som raggar upp tjejer på Lunarstorm och aldrig, aldrig någonsin kommer ge sig i en diskussion. Han är ganska jobbig, ganska rolig och ganska imponerande (man måste respektera folk som är hängivna idén om sin egen förträfflighet). Ibland har han rätt och fel samtidigt, som i tråden som handlar om huruvida man bör köpa rollspel i butik eller inte. Då är det extra livat, tycker jag.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Nyheter

Några saker jag kom att tänka på spontant:

<ul type="square">
[*] OT-forumet har öppnats
[*] Redaktionen har bytts ut och omorganiserats helt
[*] Allmänna spelforumet har öppnats igen
[/list]

Jag fyller på om jag kommer på något mer. Välkommen tillbaka också!
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: Nyheter

OT-forumet har öppnats
Den fanns redan för ett år sedan, vill jag minnas. Men tack ändå. (Eller har det hänt någonting med OT-forumet sedan senast?)

Redaktionen har bytts ut och omorganiserats helt
Jo, jag tyckte väl att det såg ovanligt tunnt ut med namn på redaktionssidan. Vad föranledde nyordningen, egentligen? Fungerar det bättre/sämre nu än tidigare, tycker ni?

Allmänna spelforumet har öppnats igen
Har den varit nere, eller?

Tack för svaren
/Baldyr
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Jag vill inte gnälla, men lite länkar hade ju inte skadat. Även om det kanske är för mycket begärt.

Annars låter det ju rätt underhållande. :gremwink:

/Baldyr
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Den här tråden är representativ, tycker jag (notera att den är låst, vilket också är representativt):

Tråd
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Nyheter

Citat:
OT-forumet har öppnats



Den fanns redan för ett år sedan, vill jag minnas. Men tack ändå. (Eller har det hänt någonting med OT-forumet sedan senast?)
Nix, dess första inlägg kom i april i år. :gremsmile:

Citat:
Allmänna spelforumet har öppnats igen



Har den varit nere, eller?
Ja, från april 2004 till april 2005.
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Notera också att tråden verkar ha blivit låst inte för att Caligula sagt något dumt, utan för att andra debattörer till slut inte kunnat hålla sig ifrån att höja tonläget. Det om något är representativt (och rätt kul :gremsmile:).
 
Top