Nekromanti Ånnlajn gejming

Dez

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
3
Finns det någon som vet om man kan spela "papper, penna & tärnings" rollspel någonstans på nätet, kanske i någon form av ett chat-rum eller så?
 

Dez

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
3
...eller om någon driftig person har kunskapen att skapa något sådant för typ, Mutant 2 eller något annat roligt.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vet inte riktigt vad jag snackar om nu men mud är väl nästan så?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Dez

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
3
jo, en aning kanske, men jag tänkte mig mer en situation där ett gäng goa gôbbar sitter samtidigt vid sina datorer och spelar med en spelledare, vid en avtalad tid. Typ som på riktigt fast "bordet" är ersatt av en chat eller messageboard.
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Du kan ju ta en titt på www.shadowland.org Det som spelas där är Shadowrun och WoD (kan finnas fler, det var ett bra tag sen jag var där sist)

/Tobbelobbe
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
mutant 2 är alltid skoj, och något sånt kan alltid fixas med irc.... eftersom jag har löjligt mycket fritid kan jag tom tänkas sl:a nån gång... har provat den typen av spel du pratar om på palladiumbooks.com

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Neverwinter Nights [nt]

.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
har aldrig spelat och äger det inte... så det kan bli svårt =)

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
har precis lagt ut en massa pengar på en hög robotech böcker, så jag har noog inte råd för tillfället, men eftersom man är en stor Arthur fan måste det ju kollas in snarast möjligt!
... dvs Battletech får vänta ett tag till....

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag har hittat ett sätt. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, men det var en Java-baserad applikation. Såg ut som irc, men med tärnings funktioner. Om du kollar arkivet i rollspels forumet kommer du säkert att hitta det.

Jag har haft funderingar på att skriva ett i C, men jag är nog för lat för det. Det är rätt bänligt att installera den där Java versionen.

/Honken!

--
Reality is for those who lack Imagination.
-The Shadowrun Matrix Book.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Varför inte göra en själv ?

Har länge tänkt tanken, men hindrats av bl.a. att jag inte
har bredband eller tillräckligt många eldsjälar som vill
göra något. Nu har jag visserligen inte bredbande
heller ...

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Seldakan

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
14
Location
Sandviken
Ånnlajn gejming - Seldakan

Just för till fället håller jag på med en online comunity i samarbete med...... gissa vilka..... ja just det www.rollspel.nu. Kommer utspela sig i THE WORLD OF FANTASY

För intreserade, maila......
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
PBeM och pirch

IRC har varit på förslag förut. Läst på lite olika ställen att det inte brukar funka så bra.
Pirch har jag hört (för 3-4 år se'n) är ett program som man kan prata med varandra. Kräver dock mick. Är annars som mIRC.
PBeM (Play By e-Mail): Spelar själv ett Deadlandsspel med en austrauliensisk SL. Funkar hyggligt. Tar tid och kan ta lång tid för att spelarna inte svarar inom avtalad tid.

/[color:green]Han</font color=green> som inte skulle spela o/l för att det är för dyrt
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: PBeM och pirch

Det finns en typ av schackspel som spelas via snailmail, så kallad korrschack. Det händer ibland att dessa partier slutar med att motspelaren dör, tänk dig då att rollspela på detta sätt, där normalt en strid på några sekunder tar kanske (om det går snabbt) en lkvart att genomföra. Jag tror det skulle gå ganska långsamt.

Jag tycker faktiskt att Codex - www.rollspel.nu skall vara snälla och slänga upp en IRC-server där alla de roliga folken som hänger i #rollspel på DalNET, efterso DalNET nu har börja krångla ännu mer än normalt.

/Seinet - Sitter i skolan...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 
Top