Nekromanti [ÅM2013] Punkt 8. Revisorernas berättelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Revisorerna, i år Möller och Konrad Konvalj, har granskat styrelsen och framförallt föreningens ekonomi och redovisningen av denna. I den här punkten får de föredra vad de har att säga. Därefter kommer vi gå till beslut i frågan om att lägga deras berättelse till handlingarna. Även här är det inte en berättelse årsmötet ändrar i, utan det enda man kan göra är att helt förkasta den vilket är liktydigt med att säga att revisorerna inte gjort sitt jobb eller helt misskött sig. Det hoppas jag att det inte händer.

Möller och Konrad Konvalj, ordet är ert.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Med undantag för att jag inte vet vad KK heter utanför forumet så ser vår revisionsberättelse ut såhär:

Vi har granskat föreningen WRNU:s räkenskaper för verksamhetsåret 2012 och funnit dessa i god ordning. Styrelsen har tydligt kunnat redovisa föreningens intäkter och kontohändelser. Därför rekommendera vi årsmötet att bevilja avgående styrelse ansvarsfrihet för den tid som revisionen omfattar.

Förtroendevalda Revisorer
Joel Möller och Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Möller said:
Med undantag för att jag inte vet vad KK heter utanför forumet så ser vår revisionsberättelse ut såhär:

Vi har granskat föreningen WRNU:s räkenskaper för verksamhetsåret 2012 och funnit dessa i god ordning. Styrelsen har tydligt kunnat redovisa föreningens intäkter och kontohändelser. Därför rekommendera vi årsmötet att bevilja avgående styrelse ansvarsfrihet för den tid som revisionen omfattar.

Förtroendevalda Revisorer
Joel Möller och Konrad Konvalj
Allt är i sin ordning.

Konrad Konvalj heter Michael Wernerson
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Möller said:
Med undantag för att jag inte vet vad KK heter utanför forumet …
För den som undrar: alla personer som är relevanta för protokollet (definitivt alla kandidater, valda, funktionärer, folk som reserverar sig osv – kanske egentligen alla närvarande) kommer vi försöka få in riktiga namn på senare.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Kan vi lägga denna revisionsberättelse till handlingarna?

edit: ni som redan sagt att ni tycker det behöver inte göra det igen.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Beslut om revisorernas berättelse

Jag finner att vi lägger revisorernas berättelse till handlingarna.
 
Top