Nekromanti [ÅM2013] Punkt 7: Ekonomisk berättelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Styrelsens ekonomiska berättelse ser ut så här:

Styrelsen said:
Ekonomisk redovisning för Föreningen WRNU
Kalenderår 2012

Ingående saldo 2012-01-01: 0 SEK

Inkomster under året (stigande ordn.):
2012-07-19: 1,70 SEK (Justering av kontoavgift)*
2012-07-11: 55,00 SEK (Sverok återbetalar kontoavgift)*
2012-06-21: 55,00 SEK (Sverok återbetalar kontoavgift)*
2012-02-20: 200,00 SEK (Medlemsdonation)
2012-02-16: 500,00 SEK (Medlemsdonation)
2012-02-07: 1.000,00 SEK (Medlemsdonation)
2012-02-06: 500,00 SEK (Medlemsdonation)

Utgifter under året (stigande ordn.)
:
2012-07-04: -56,70 SEK (Kontoavgift)*
2012-06-05: -55,00 SEK (Kontoavgift)*
(inga ersättningskrav har inkommit i samband med Rollspelsdraken)

Utgående saldo 2012-12-31: 2200,00 SEK

*Vi har ett s.k. föreningskonto som ska vara gratis, därför har SVEROK gått in och betalat Nordeas avgifter på 111,70 SEK.
Samma sak här som med verksamhetsberättelsen – jag väntar med att gå vidare här tills vi har en mötesordförande.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Även här är detta ett dokument som styrelsen ska visa upp, årsmötet ska få chans att fråga styrelsen om det finns något oklart, men sedan kan dokumentet bara läggas till handlingarna eller förkastas helt.

Ordet är fritt, och styrelsen kan svara på frågor.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Ser inte några större frågetecken här. Eller jo, en - vad hände med rollspelsdraken? Vem/Vilka finansierade den?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Arbetsgruppen, som anth ingick i och kan berätta mer om, lade ut för kostnaderna och begärde aldrig någon ersättning. De hälsar (om jag förstått det rätt) att det kan ses som ytterligare en donation.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Max Raven said:
Ser inte några större frågetecken här. Eller jo, en - vad hände med rollspelsdraken? Vem/Vilka finansierade den?
eftersom vi inte fått in några ersättningskrav antarr vi att dessa är efterskänkta. En form av dolt bidrag.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
Max Raven said:
Ser inte några större frågetecken här. Eller jo, en - vad hände med rollspelsdraken? Vem/Vilka finansierade den?
eftersom vi inte fått in några ersättningskrav antarr vi att dessa är efterskänkta. En form av dolt bidrag.
Finns det ingen inblandad som kan säga saker för säkert så att vi vet, istället för att bara anta och tro saker. Det känns inte bra, tycker jag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring said:
anth said:
Max Raven said:
Ser inte några större frågetecken här. Eller jo, en - vad hände med rollspelsdraken? Vem/Vilka finansierade den?
eftersom vi inte fått in några ersättningskrav antarr vi att dessa är efterskänkta. En form av dolt bidrag.
Finns det ingen inblandad som kan säga saker för säkert så att vi vet, istället för att bara anta och tro saker. Det känns inte bra, tycker jag.
Förlåt för att jag uttrycker mig dumt.
Jag antar inte, jag vet.
De enda som har haft ersättningskrav för rollspelsdraken är Magnus Seter och jag.
Ingen av oss har lämnat in några ersättningskrav så det är att ses som donationer. Det rör sig i storleksordningen 500 kr var från oss.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
solvebring said:
anth said:
Max Raven said:
Ser inte några större frågetecken här. Eller jo, en - vad hände med rollspelsdraken? Vem/Vilka finansierade den?
eftersom vi inte fått in några ersättningskrav antarr vi att dessa är efterskänkta. En form av dolt bidrag.
Finns det ingen inblandad som kan säga saker för säkert så att vi vet, istället för att bara anta och tro saker. Det känns inte bra, tycker jag.
Förlåt för att jag uttrycker mig dumt.
Jag antar inte, jag vet.
De enda som har haft ersättningskrav för rollspelsdraken är Magnus Seter och jag.
Ingen av oss har lämnat in några ersättningskrav så det är att ses som donationer. Det rör sig i storleksordningen 500 kr var från oss.
... Eller så är det jag som suger på att läsa mellan raderna? :gremwink:

Okej, förträffligt!

Då var hela saken klar och det finns noll frågetecken att räta ut – så vitt jag kan se.

Eller vad sägs – herr ordförande, ska vi lägga detta till handlingarna och avsluta ännu en punkt?
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Pilzeman said:
Kan vi lägga den ekonomiska berättelsen till handlingarna?
ja.

(jag vet fortfarande inte om ja nu SKA skriva i de här trådarna eller inte :gremsmile:. Men nu är det gjort iaf, ignorerat är det ju lätt.)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Beslut om ekonomisk berättelse

Jag finner att vi lägger den ekonomiska berättelsen till handlingarna.
 
Top