Nekromanti [ÅM2013] Punkt 11: Budget och medlemsavgift

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
Vimes said:
Finns det någon anledning alls till att INTE anta det förslag som styrelsen lägger?
Vimes är klok.
Istället för att dutta med hundralappar hit och dit...

Styrelsen said:
Styrelsen föreslår därför att ingen medlemsavgift tas ut.

Styrelsen föreslår att styrelsen får använda föreningens kassa till årliga projekt som Indierumet och Rollspelsdraken, men inte till månatliga projekt som forumsölen eller repetikon.
Jag bifaller styrelsens förslag.
Då sällar jag mig till skaran.

Styrelsens förslag bifalles!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Björn Wärmedal said:
Jag känner mig plötsligt lite dum som krånglat till det.
Äh, det tycker jag inte du ska. Det behövs ju diskuteras oavsett. Jag konstaterade mest att det mesta som sagts ryms i det lagda förslaget, men jag tycker visst att själva diskussionen i sig kan vara av värde oavsett om styrelsens förslag antas.

---

Jag bifaller alltså styrelsens förslag.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag har läst igenom den här tråden och tror att vi inte kommer så långt med att detaljplanera. Det är bra att ha en buffert. Punkt. :gremsmile:

Jag bifaller styrelsens förslag enligt huvudinlägget.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Som medarrangör till indierummen kan jag säga att jag håller med Vicotnik. Det finns saker rummet kan använda pengar till – vi brukar köpa och bjuda på godis och te, vi använder en del papper och pennor, det vore väl inte fel med en tärningslåda som indierummet ägde – men det rullar på bra som det är och vi är vana vid att lägga ut med såna småsaker själva.

Jag har absolut inget emot att vi har rätt att använde lagom små summor pengar. Jag vet att jag själv inte har drivet till att "nå alltings maximala potential" så att jag kommer utnyttja det – jag kommer låta det rulla på i den skala det är på. Men vem vet, kanske situationen, eller någon annan engagerad person, senare i år gör att vi blir superpepp på att trycka en fet banderoll med föreningens namn och INDIERUMMET på. Sådana saker kan man göra, men det är en annan sorts arrangör som hänger sig åt sådant än den jag är, som är nöjd så länge vi tog emot dem som hittade dit. Min ljumma inställning bygger på hur jag som arrangör funkar, och jag misstänker att det är ungefär samma med Vico.

Jag bifaller (surprise) styrelsens förslag. Jag funderar på hur jag ska formulera omröstningen. Det kan kännas som att "nu har vi ju diskuterat det här jättemycket, bara kom till beslut", men när vi sagt 48 timmar får man tänka på att någon kanske är borta från nätet i nästan två dygn och skulle föredra att inte bli utestängd från diskussionen. Det har bara gått en dag sedan Björn Wärmedal lade sitt förslag. Jag väntar därför lite med det gula inlägget.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Beslut om budget

Ja, nu har det gått ett par dagar och ingen verkar ha något mer att säga.

Kan vi anta styrelsens förslag till medlemsavgift och budget (som återfinns högs upp i tråden?
Svara på ett tydligt och bra sätt. De som redan sagt att de bifaller styrelsens förslag behöver inte lägga sina röster igen; de är redan räknade.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Beslut om budget

Pilzeman said:
Ja, nu har det gått ett par dagar och ingen verkar ha något mer att säga.

Kan vi anta styrelsens förslag till medlemsavgift och budget (som återfinns högs upp i tråden?
Svara på ett tydligt och bra sätt. De som redan sagt att de bifaller styrelsens förslag behöver inte lägga sina röster igen; de är redan räknade.
JA
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Beslut om budget

Pilzeman said:
Ja, nu har det gått ett par dagar och ingen verkar ha något mer att säga.

Kan vi anta styrelsens förslag till medlemsavgift och budget (som återfinns högs upp i tråden?
Svara på ett tydligt och bra sätt. De som redan sagt att de bifaller styrelsens förslag behöver inte lägga sina röster igen; de är redan räknade.
Ja
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Beslut om budget

Pilzeman said:
Ja, nu har det gått ett par dagar och ingen verkar ha något mer att säga.

Kan vi anta styrelsens förslag till medlemsavgift och budget (som återfinns högs upp i tråden?
Svara på ett tydligt och bra sätt. De som redan sagt att de bifaller styrelsens förslag behöver inte lägga sina röster igen; de är redan räknade.
Jåpp
 
Top