Nekromanti [ÅM2012] Val av förtroendeposter (punkt 13-15)

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

anth said:
Jag tycker att 8 st är ganska lagom (med tanke på alla avhopp vi hade förra året).
Däremot är jag mer orolig för att vi bara har en Revisor (även om jag mycket stort förtroende för Möller).

Därför tänkte jag vara fräck - finns det någon av de som är nominerade till styrelsen som kan tänka sig att vara revisor istället?
Och om någon undrar vad revisorns uppdrag är för något, vad man behöver göra och så, så kan man läsa det här.

... Förövrigt är jag personligen nöjd och fine med typ 7-10 pers i styrelsen. Anser inte att det känns varken för mycket eller för lite med ett antal där emellan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

anth said:
Ett jämnt antal ledamoter ser jag inte som ett problem - helt enkelt för att vår förening inte har den typen av frågor där styrelsen kan bli oense.
Och om styrelsen mot förmodan skulle vara oense kanske herr ordförandens röst väger tyngre?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

anth said:
Därför tänkte jag vara fräck - finns det någon av de som är nominerade till styrelsen som kan tänka sig att vara revisor istället?
Jag kan axla rollen som andreman åt Möller om ni vill ha mig.

Att granska styrelsen lär varken vara speciellt svårt eller betyngande och att kontrollera bokföringen är ju obefintlig.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

Konrad Konvalj said:
anth said:
Därför tänkte jag vara fräck - finns det någon av de som är nominerade till styrelsen som kan tänka sig att vara revisor istället?
Jag kan axla rollen som andreman åt Möller om ni vill ha mig.
Så länge du är medveten om att du i så fall inte kan vara styrelseledamot så säger då i alla fall jag välkommen ombord, alla gånger.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

solvebring said:
Konrad Konvalj said:
anth said:
Därför tänkte jag vara fräck - finns det någon av de som är nominerade till styrelsen som kan tänka sig att vara revisor istället?
Jag kan axla rollen som andreman åt Möller om ni vill ha mig.
Så länge du är medveten om att du i så fall inte kan vara styrelseledamot så säger då i alla fall jag välkommen ombord, alla gånger.
Jag hajar det, men hjälper det Föreningen WRNU och rollspel.nu kan jag offra en styrelsepost. Det bästa ni kan göra med K.K är att säga vad han ska göra för då görs det.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

Konrad Konvalj said:
solvebring said:
Konrad Konvalj said:
anth said:
Därför tänkte jag vara fräck - finns det någon av de som är nominerade till styrelsen som kan tänka sig att vara revisor istället?
Jag kan axla rollen som andreman åt Möller om ni vill ha mig.
Så länge du är medveten om att du i så fall inte kan vara styrelseledamot så säger då i alla fall jag välkommen ombord, alla gånger.
Jag hajar det, men hjälper det Föreningen WRNU och rollspel.nu kan jag offra en styrelsepost. Det bästa ni kan göra med K.K är att säga vad han ska göra för då görs det.
Kanoners! Jävligt fint att höra - det är sådant vi vill höra. :gremlaugh: :gremwink:
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

Konrad Konvalj said:
Att granska styrelsen lär varken vara speciellt svårt eller betyngande och att kontrollera bokföringen är ju obefintlig.
Vill man vara filosofisk så:
...är det betydligt svårare att granska en obefintlig bokföring (och kassa...). Vad ska granskas?

Det KAN ju vara så att föreningen får en miljon under året, men kassören som är gravt beroende av Bassets vingummi snaskar upp pengarna. FINNS det en bokföring så går det ofta att spåra (om inte annat för att det t.ex. saknas ett nummer i serien av transaktionskvitton från banken...) Men utan bokföring alls? Då måste du bevisa att det inte saknas något bland noll föremål!

Lite som att bevisa att det inte finns någon gud. (Sa ateisten...)

:gremwink:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

Konrad Konvalj said:
Jag kan axla rollen som andreman åt Möller om ni vill ha mig.
Vill ha dig i mörkret hos mig
Tiden den stannar när vi rör vi varandra
etc. etc.

Schysst.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: [ÅM2012] 13. Val av årets styrelse

Vi försöker gå till beslut. Föreslagen styrelse är följande sju personer:

Pilzeman (Jonatan Kilhamn)
solvebring (Andreas Sölvebring)
anth
Sapient
Vimes
krank (Mikael Bergström)
Spider Jerusalem
Noter:
1. Konrad Konvalj är inte med i förslaget eftersom han istället söker sig till revisorsposten.
2. Vi behöver namnen på folk till protokollet, så ni får gärna fylla i, ni som vet.
Finns det någon emot att anta dessa sju till ny styrelse?
Om ingen har invänt inom två dygn, dvs innan 28/1 14:00, finner jag dem antagna.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
[ÅM2012] 14. Val av revisorer

Vi försöker gå till beslut.

Föreslagna revisorer är Möller (Joel Möller) och Konrad Konvalj*. Finns det någon emot att välja dessa två till revisorer?
Om ingen invänt inom två dygn, dvs innan 28/1 14:00, finner jag dem valda.

* Någon som vet får fylla i med namnet
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

Då alla verkar fullständigt ointresserade av frågan om valberedning utgår jag från att mitt yrkande om ingen valberedning har ett visst stöd. Vi försöker gå till beslut.

Pilzeman said:
[Jag] yrkar därmed på att styrelsen, liksom förra året, uppdras att själva tillsätta eventuell valberedning.
Finns det någon emot detta förslag?
Om ingen har invänt inom två dygn, dvs innan 28/1 14:00, finner jag att det citerade yrkandet är mötets vilja.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: [ÅM2012] 13. Val av årets styrelse

Pilzeman said:
2. Vi behöver namnen på folk till protokollet, så ni får gärna fylla i, ni som vet.
Ulf Schyldt
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Inget att invända

Pilzeman said:
Finns det någon emot att anta dessa sju till ny styrelse?
Nej. (Jag vet att det inte behövs, men jag vill visa att jag faktiskt deltar i mötet.)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Inget att invända

Pilzeman said:
Finns det någon emot att välja dessa två till revisorer?
Nej. (Jag vet att det inte behövs, men jag vill visa att jag faktiskt deltar i mötet.)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Inget att invända

Pilzeman said:
Finns det någon emot detta förslag?
Nej. (Jag vet att det inte behövs, men jag vill visa att jag faktiskt deltar i mötet.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [ÅM2012] 14. Val av revisorer

Pilzeman said:
Vi försöker gå till beslut.

Föreslagna revisorer är Möller (Joel Möller) och Konrad Konvalj*. Finns det någon emot att välja dessa två till revisorer?
Om ingen invänt inom två dygn, dvs innan 28/1 14:00, finner jag dem valda.

* Någon som vet får fylla i med namnet
Konrad Kånkel heter Michael Wernerson
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: [ÅM2012] 13. Val av årets styrelse

Spider Jerusalem said:
Max von der Marwitz heter jag numera.
Jag trodde det var Johann Gambelputty de von Ausfern...
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PxCvfKJoWxY"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/PxCvfKJoWxY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: [ÅM2012] 13. Val av årets styrelse

Namn och namn - om ni inte accepterar Bruce Wayne så kör vi på Joakim Malmquist.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: [ÅM2012] Val av förtroendeposter

Pilzeman said:
Vi behöver namnen på folk till protokollet, så ni får gärna fylla i, ni som vet.
Vimes = Nils-Erik Nauclér
 
Top