Nekromanti [ÅM2012] Motion om stadgeändringar (punkt 16)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: [ÅM2012] Omröstning öppen

Jag röstar för alla ovan fem nämnda yrkanden.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: [ÅM2012] Omröstning öppen

Pilzeman said:
anth said:
- Yrkar jag för att årsmötet TOLKAR Stadgarna som så att:
-- Så länge det finns minst 3 aktiva styrelseledamöter som inte avsagt sig sitt ansvar är styrelsen beslutsför. Skulle den aktiva styrelsen bli färre än 3 ledamöter ytlyses genast extra årsmöte.
anth said:
- Yrkar jag för att årsmötet TOLKAR Stadgarna som så att:
-- Styrelseledamot som inkommit med skriftlig avsägelse till styrelsen ska räknas ha avgått från det datum avsägelsen sändes.
anth said:
- Yrkar jag för att årsmötet TOLKAR Stadgarna som så att:
-- Årsmötesbeslut om stadgeändring måste få minst dubbelt så många röster som eventuellt motförslag för att gå igenom.
anth said:
- Yrkar jag på att styrelsen får i uppdrag att se över stadgarna och lägga fram fram ett förslag på nya stadgar som är anpassade till vår onlineförening till nästa årsmöte.
anth said:
- Yrkar jag jag på att styrelsen får i uppdrag att se över föreningens namn och komma med nytt namnförslag till nästa årsmöte.
Härmed öppnar jag för omröstning på yrkanden 1-5 i två dygn. Röster skall alltså, för att vara giltiga, inkomma innan 30/1 15:30. Alternativen är såklart för och emot, och blanka röster kommer inte att räknas som något.
Jag finner bifall för alla fem yrkanden, med röstetalen 3 för, 0 emot för de första fyra och 2 för, 0 emot för det sista.

Punkten får anses avslutad (men tyckte ni inte det kan ni invända, jag tänker inte låsa tråden).
 
Top