Nekromanti Ålder på folk...

Patrick-S&S

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
16
Location
Malmö
Hejsan!

Jag skriver angående mitt nykall för Drakar och Demoner som jag spelade för första gången för 18 år sedan. Den nya versionen är precis vad jag har gått och väntat på, och trots att jag har spelat Hârn exklusivt de senaste 13 åren så är DOD6 något som nästan trollbundit mig. Allt började med att jag "råkade" köpa Jorges Bestarium för en månad sedan har mitt intresse för det rollspel som fick mig in i den här hobbyn blivit ett totalt glädjerus.

Jag anser mig själv gammal i gamet och undrar därför hur gamla/unga folk på detta forumet generellt är? De som besöker Hârnforumet är oftast av äldre karaktär så det är alltid kul att komma till ett annat där de flesta är yngre än en själv (jag är 31...). Såvida inte de som började spela DOD samtidigt som jag också hemsöker detta forum? Finns här fler dinosaurer än jag själv? /images/icons/laugh.gif
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,931
Jag är 23 år gammal så jag är väl någonstans i mitten antar jag/images/icons/laugh.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Här finns alla typer. Allt från 13 till 33-åringar. Säkert både yngre och äldre också. De flesta är säkert mellan 17-25 eller nåt sånt. Men jag gissar förstås bara.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Här finns alla typer. Allt från 13 till 33-åringar.

<hr></blockquote>



Bra gissning, jag är 33 (tror jag, jag håller inte reda på det så noga).
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
bara 17... men har lirat väldigt mycket rollspel, började väll i ... 4:an.. tror jag. Med brorsans Drakar och Demoner (utgåvan före expert, men sedan expert och gigant också), och samuraj. Och så Mutant 1&2, så jag anser att jag varit med rätt mycket iaf med tanke på min ålder :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Trettitvå (nt)

NT = No Text (Ingen text)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
*Ställer sig i den här ålderskön* [NT]

~Har spelat DoD sedan [color:448800]Han</font color=448800> var 7
 

Patrick-S&S

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
16
Location
Malmö
Skoj med en sådan variation. Det kommer att bli kul att besöka detta forum ofta eftersom jag finner DOD6 extremt stämningsfullt. Under tiden om ni har slut på äventyrsidéer kan ni alltid ladda ner mitt Hârn Encounters dokument som finns på min hemsida. Det är skrivet för Hârn rollspelet men kan användas till nästan alla rollspel. Hmm... Jag bör nog posta detta på en mer generellt forum./images/icons/smile.gif
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,931
Location
The Culture
Jag är antagligen en dinosaurie eftersom jag också spelade DoD för första gången för 18 år sedan. Då vill jag vara en deinonychos eftersom de är häftigast.
Jag är 28 för övrigt.

/tobias
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
25

Är åxå helt såld på DoD !!!!!
det enda som är synd är ju att jag inte har spelat det på länge. Men jag ska försöka bättra mig !
 
Top