Nekromanti Äventyrsuppslag?

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Hade en något sjuk dröm, och kom osökt att tänka på sjuka skräckäventyr. Men det kanske bara är jag.

Jag sov middag idag, och drömde att jag vaknade till av röster. Det lät som om två flickor stod utanför mitt fönster och pratade och skrattade, men jag kunde inte höra vad de sade. Visste inte om de bara råkade stå där eller om de skrattade åt mig. I drömmen var det en glipa mellan gardinen och väggen, så om man stod riktigt nära fönstret kunde man titta in sidledes och se min säng. Så hörde jag ett surrande som av en geting bakom gardinen. Jag var fortfarande nyvaken i drömmen, och var inte säker på om jag verkligen var vaken.

Sedan vaknade jag ordentligt och upptäckte blodet. Mina kläder och lakan var indränkta i blod, och det var blodfläckar på gardinen. När jag drog undan den stod en liten flicka där, inne i rummet, och borstade tänderna. Fönstret var vidöppet. Det var blod både på glaset och på fönsterbrädan. Flickan verkade dock helt oskadd.

"Vem är du?" frågade jag. Hon bara tittade på mig helt tyst.
"Vad gör du här?" försökte jag. Då gick hon genom rummet, öppnade dörren och klev ut. Utanför stod en vuxen kvinna, kanske hennes mor eller äldre syster, och båda tittade stumt på mig innan de gick.

Sedan stängde jag fönstret och började byta till rena kläder, för det var middagsdags på internatet. Men så vaknade jag och klockan var inte alls kvart i fem, utan i själva verket kvart i fyra. Så jag sov lite till och hade en nästan lika konstig men mindre äcklig dröm ^^
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Läskit värre !

Det där lät ju som en mindre trevlig dröm ju !
Skule mycket väl kunna byggas ut till ett bra äventyr i kult, CoC elelr nått sådant.
Drömamr kan ju vara värsta idésprutan ! Fast tyvärr brukar jag inte komma ihåg dem, utan bara ha en mysko känsla när jag vaknar.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Nu har jag läst om ditt inlägg för tredje gången, och kan inte förstå vart din upplevelse slutar och fiktionen börjar - för inte vaknade du i verkligheten med blodiga kläder och med en liten unge ståendes i ditt rum. Väll? Vad var dröm och vad var verklighet egentligen, eller du kanske passade på att lägga in lite fiktion också?

Jag är förrvirrad, men det kanske var inläggets mål, vad vet jag...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"Jag är förrvirrad"

Det var jag också :gremgrin:

Jag drömde alltså att jag först vaknade till lite grann, och sedan vaknade helt. Verkligheten börjar när jag inser att klockan bara är kvart i fyra. Ingen fiktion alls, det hände verkligen :gremcool:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Varför delar du inte med dig av sånt här mys på till exempel Rollspelsforumet? Det var ju bara en slump att jag hittade den här gulliga lilla prinsessrosa drömmen. :gremgrin:

Om inte annat så kan man kanske spela på det här med att man drömmer att man vaknar, och låta det vara en mellanvärld mellan vakenhet och dröm, kanske något som lucida drömmar, där man utspelar skräckscenarion. Det kasnke är fönstret mot andeplanet eller något? När man minst anar det drömmer man att man vaknar och demonerna har fritt fram för att riva och slita i ens själ. Fett med SAN-loss!

Nu är ju jag ingen expert på skräck, men jag blev underbart inspirerad iallafall.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"Varför delar du inte med dig av sånt här mys på till exempel Rollspelsforumet?"

F'låt, jag tyckte det kändes genre-specifikt :gremwink:

"Det kasnke är fönstret mot andeplanet eller något? När man minst anar det drömmer man att man vaknar och demonerna har fritt fram för att riva och slita i ens själ."

MOAHAHAHA!! Vilken söt idé ^_^

"Nu är ju jag ingen expert på skräck, men jag blev underbart inspirerad iallafall."

Kul att kunna vara till nytta :gremsmile:
 
Top