Nekromanti Äventyrsupplag! (LOTR-Spoiler)

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Har ni någon gång tänkt att göra en LOTR-kampanj till Eon? Jag tror att jag ska testa det. Typ: RP börjar i någon liten by i Soldarn när en gammal trollkarlsvän kommer på besök. Han berättar om -något- som måste förstöras. Trollkarlen säger att man ska bege sig iväg till -stad i Soldarn- (Bri) för att där få vidare instruktioner. Där möter man -någon- (vidstige/aragorn). Han säger att man ska sticka till Haléa teren (Vattnadal). Bla bla bla...

Ja, ni fattar vinken. Vad tror ni? Jag tror att det skulle fungera alldeles utmärkt på min spelgrupp då dom inte har läst böckerna. Problemet är ju att dom sett filmen, men jag kan modifiera allting så att det inte blir så uppenbart. Sen ska jag inte säga till dom att jag hämtat inspiration från LOTR, så tar det lite tid innan dom fattar det.

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Problemet...

...med LotR är att allt det coola görs av SLPs... i.a.f. om man ser hobbitarna som rollpersonerna. De hänger mest med, gnäller över att de är hungriga o.s.v. Historien drivs av alla de andra. För att en kampanj skall hålla folk glada behöver de mer inverkan och valmöjligheter själva tror jag.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Vad händer när rp inte vill agera som personerna i filmen?
Vad gör du när de bestämmer sig för att anfalla Tom Bombadill?
Vad gör du om de försöker slåss med ringvålnaderna?
Etc, etc...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Det kan nog fungera.. om du inte snor alltför mycket, då blir det bara drygt och spelarna kommer antagligen att klaga om de märker att det är LOTR...

Egentligen så gillar jag inte idéen, men det är väl en smaksak, då jag hatar äventyr som SL redan vet hur de ska sluta och med minimala intriger (inte för att jag säger att det inte är intriger i LOTR)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tror inte det är nån vidare bra idé. Sagan om Ringens stämning, uppbyggnad och maktstruktur fungerar mycket dåligt i Eon, speciellt som det inte finns något 'gott' och 'ont' i Mundana, och alverna och magin fungerar radikalt annorlunda än i Tolkiens värld. Vilka skulle Mordors horder vara, liksom? Tirakerna? Jag tror knappast det...

...dessutom gillar jag inte Sagan om Ringen-konceptet i grunden, men det är ju en helt annan femma.

- Ymir, skulle aldrig vilja spela i Sagan om Ringen-stil
 
Top