Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Förresten när var det du slutade jobba för dom?
Jag slutade hos Ä-spel i april 1989.
Förresten när var det du slutade jobba för dom?
Men Tolkien har inte varit död i ens 50 år, än mindre 70, så hans verk borde väl knappast vara allmängods i vilket fall (eller har jag fel nu?).
Inget direkt korståg mot Smaug, utan mest ett försök att hålla ordning på upphovsrätt och allmängods. Att jag sedan har ett antal blodiga tår sedan "den gamla goda tiden" får man leva med. Det som inte dödar mig gör mig starkare. Men det gör att jag inte har några illusioner om hur Smaug gör affärer.Vadan detta korståg mot Malmberg & Co? Anar jag en fejd från den gamla goda tiden ?
Verken av J R R Tolkien är skyddade av upphovsrätt i nästan 40 år till. Verken av R E Howard är inte längre skyddade av upphovsrätt utan ägs av oss alla. Jag tycker det är fel att man säljer något som köparen redan äger. Ett fult sätt att tjäna pengar helt enkelt.Det är väl inte konstigare än att Sagan om Ringen förvaltas av Tolkien estate som delar ut licenser till höger och vänster (eller har jag fel nu...)?
Japp. Från starten 1982 till nedläggningen 1990.Var det du som drev Titan Games f.ö?
Är det inte härligt med gammalt ingrott rollspelsskvaller? Det platsar inte i Hänt extra, men det platsar i forumen Vad finns det för fler tvister/trätor från den äldre tiden (eller färska?). Var det inte någon över Viking? Upplys oss, ni som vet!
Men det som tagits upp är bara konflikter i primärt butiksledet. Då skall vi inte ens börja nysta i alla de gamla ... underligheterna i distributionsleden. På den tiden de fanns.
Men det som tagits upp är bara konflikter i primärt butiksledet. Då skall vi inte ens börja nysta i alla de gamla ... underligheterna i distributionsleden. På den tiden de fanns.
--------------------------------------------------------------------------------
Vill veta mer, vill veta mer!
Javaf*n, spill the beans! Det är preskriberat nu.
Och som sagt - även om det var länge sedan så finns personerna kvar. Och vad som är sanning är subjektivt för varje inblandad, och jag har ingen lust att sprida rykten.