Nekromanti Äventyrsspel, sedemera Target Games

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: Aha

Jag blev lite förvirrad, eftersom jag inte känner igen ett enda av namnen som någon av mina frilansarkollegor under Target-tiden. De kanske kom senare? Doedinann kan kanske följa upp med att berätta lite mer om vad de skrev, det skulle vara intressant att få veta.
Tala inte om det för någon, men de jobbade åt Target Games hemliga underrättelsetjänst.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Mmm, klumpigt formulerat av mig.

Han gav ett tydligt och detaljerat svar på en oställd fråga, men använde sig dock av en liknande frågeställning som den ställda frågan. Nöjd? :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,507
Location
Stockholm
En fråga utan svar är fortfarande en fråga... (OT)

...men vad är ett svar utan en fråga?

Låter lite zenbuddistiskt, tycker jag.

M.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: En fråga utan svar är fortfarande en fråga... (OT)

"...men vad är ett svar utan en fråga?"

Det är OT.


Storuggla, pösmunk
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: En fråga utan svar är fortfarande en fråga... (OT)

...men vad är ett svar utan en fråga?

Låter lite zenbuddistiskt, tycker jag.
Jag tycker det låter lite Jeopardyistiskt.
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Manpower?

Nu blir det väldigt OT och personligt här, men jag har jobbat för PersonalCenter, inte Manpower. Manpower må suga hårt. Och därmed lägger vi ner den här diskussionen.

- Diomedes, börjar lurka igen
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Ny SLP

Jag tycker det låter lite Jeopardyistiskt.

Högt uppe i Kardbergen bor Maghnus, den Gamle Vise. Han kan förtälja att fem insektoider är fler än fyra olifanter, och han kan ge frågor på alla svar man ställer. Få har hittat vägen till hans boning, och några av de som lyckats har han skickat ut på långa (men ganska trivsamma) resor.

--
Åke
 

Doedinnan

Veteran
Joined
16 Feb 2002
Messages
122
Location
söder (stockholm)
Re: En fråga utan svar är fortfarande en fråga... (OT)

Först när jag såg hela den här tråden blev jag iriterad och tänkte mucka lite gräll :gremwink:, genom att göra inlägget ovan. Sen kom jag på att jag inte orkade tjafsa. Så jag orkade inte fortsätta.

Men efter som ni tjatar kan jag skriva det här sen inget mer:
Kontentan av den tänkta fort. var: Vad konstruktörer och rollspelande vänner gör på sin fritid har ingen ting att göra på forumet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: En fråga utan svar är fortfarande en fråga... (OT)

Vad konstruktörer och rollspelande vänner gör på sin fritid har ingen ting att göra på forumet.
Och är dessutom en del av deras privatliv och bör därför inte hängas ut offentligt.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: En fråga utan svar är fortfarande en fråga... (OT)

Vad konstruktörer och rollspelande vänner gör på sin fritid har ingen ting att göra på forumet.

Iofs, men det enda jag ser här om någons fritid är noteringen att Anders Blixt gör Gondica...
Om du menar vad de jobbar med så har jag svårare att hålla med. Ett spels upphovsmän och -kvinnor är ett ämne som är klart nära relaterat till spelet självt, och "vart tog denåden vägen" / "vad gör denåden nuförtiden" är en fråga av intresse för många spelare. Iaf tillräckligt mycket för att den ska ställas ganska ofta.
Dessutom var det ju just den frågan som startade tråden.

--
Åke
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,507
Location
Stockholm
Okej, då förstår jag (OT)

Ett tips, skriv ut vad du menar på en gång nästa gång. Det blir lättare för oss andra då.

Klagomål på innehållet i forumet kan även riktas direkt till moderatorer, eller till administratörer. Det finns ett privat message-system du kan använda om du inte vill posta sådana inlägg direkt på forumet.

Du kan också använda wrnu-forumet och ta upp frågor om lämpligt och olämpligt innehåll.

Det finns större chans att du får gehör för en fråga om vad som passar och inte passar på ett forum om du använder något av dessa sätt att ta upp frågan.

I detta fall gjorde jag bedömningen att frågan som ställdes visserligen bättre hör hemma på rollspelsforumet (där den också tagits upp vid några tillfällen), men att den är såpass relaterad till rollspelet Drakar och Demoner att både frågan och svaren kunde stå kvar. Att frågan har luftats ett antal gånger under åren som gått antyder även att det finns ett intresse hos några forumsdeltagare av att veta vad de som arbetade med Drakar och Demoner gör nuförtiden.

En detalj i sammanhanget är även att jag inte angett vad personerna gör på sin fritid, utan vad de arbetar med.

MVH

Magnus
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,917
Location
Port Kad, The Rim
Re: Några till...

Dag Stålhandske (Gadirm Drakmästare) konstruerar hi-tech dammsugare åt Electrolux
Mats Blomqvist (div äventyr) är bibliotekarie
Gunilla Jonsson jobbar på SF-bokhandeln
Erik Granström är försäljninsgchef på ett programföretag
Olle Sahlin är teknisk översättare
Anne-Sophie Qvarnström (kartor) är silversmed i Visby
Leif Eurén (Kandra) jobbar som datasäkerhetschef på ett stort företag i Bergslagen
Peter Wennerholm (skrev Mutant-äventyr) hackar mjukvara på något företag i Göteborg
Åke Eldberg (jobbade mycket med Chock) är präst i ärkestiftet
Anna Frimodig (div Chock-grejor) jobbar som språkvårdare på Trygg-Liv
 
Top