Äventyrssommar: statustråden

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Många somrar sedan började jag peta på ett rollspel som länge varit det närmsta jag kommit till att släppa ett rollspel. Det fastnade av flera skäl, men jag lovade på årets GothCon lite dåraktigt att jag skulle avsluta rollspelet - jag har för mig att jag sa till LinCon, men hittar inte det nedskrivet.

De dåliga nyheterna först: Jag kommer inte vara färdig till LinCon. Rollspelet kommer inte vara lika bra som jag tänkte mig.

De goda nyheterna: Jag har återupptagit arbetet med rollspelet och rett ut det jag fastnade på sist - spelledarkapitlet och mysteriemakaren. Det har varit en del rejäla ändringar.

Status
Texten är, grovt uppskattat, runt 90% färdig. Jag jobbar på den dagligen, även om det inte går så fort - om jag får ett ryck så kan texten vara färdig i en nära framtid. Är det spelbart? Ja. Är det bra? Jag har skrivit det på min kammare, vad tror ni? ;)

Layout och illustrationer är inte gjorda. Jag kommer förmodligen fixa layouten utan större problem - inget fancy, men det blir inte LaTeX som en tidigare version. Jag har lekt med tanken att släppa en bildlös version och fixa en illustrerad version senare, men rollspelare är lite ironiskt nog ett visuellt folk.

Kvar
I text fler ledtrådar, mysteriemakar-bitar, (revidering); Layout; Bilder.

Återkommer om ungefär en vecka eller om jag blir klar med någon större del.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag tror iförsig du sa midsommar som deadline så du har lite tid att göra klart det än. :)

Roligt nog pratade Vico och jag i morse på vägen till Lincon om att vi kanske skulle påminna dig 😛
 
Top