Nekromanti Äventyrsideér...

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Jag har under ett par veckor gått och funderat på lite olika äventyrsuppslag till nån form av skräckrollspel, förslagsvis Kult.
Det enda som har hänt är att jag fått en massa nya ideér till andra äventyr, vissa bra, vissa mindre bra.
Jag lägger ut dom här för dom som är intresserade, vill ha en idé att spinna vidare på, eller ge tips om fortsättningar! :gremwink:

1. Rollspersonerna bor i den stad som spelarna själva bor i, och på den skola de går händer det en massa mystiska saker. RPna hittar en gömd "krypta" under skolan, mystiska försvinnanden eller liknande. Det läskiga framträder så pass mycket mer när RPna befinenr sig i en miljö så nära ens egen som spelare.

2. På en oljeplattform försigår en rad konstiga försök på människor. Komplett med elaka doktorer, lik, trängsel och såklart: Det är omöjligt att komma därifrån i tid. (Fick inspiration av tecknade Batman idag på femman :gremgrin: )

3. Min favorit: RPna har alla blivit uttagna till en dokusåpa a la Robinson. När rollpersonerna väl hamnat på ön, får de veta alla de olika reglerna som är lite konstiga. All deras mat beslagtas, de måste bygga sitt läger utan verktyg osv. Sen tillkommer förstås tävlan mot ett annat lag (intressant med två grupper av spelare i olika lag?) Samtidigt händer en sjuhelsikes massa sjuka saker på ön. Kameramän/deltagare försvinner och påträffas döda, interna konflikter (nehe?!), RPna tappar bort sig i djungeln och allt annat smaskigt som kan hända. Samtidigt som allt filmas i bästa Blair Witch-stil :gremshocked: :gremshocked:
 

Manolito

Veteran
Joined
2 Sep 2002
Messages
17
Location
Linköping
hehe, jag såg också tecknade batman igår... blev förvånad att det var så bra. Snyggt tecknat och bra story.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Ja, faktiskt. Tänkte precis samma sak. Det måste vara nya avsnitt, för det var ju 3D-grejjer och explosionerna var de bästa tecknade jag sett hittills... :gremsmirk: hm.
 

Legolas

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
80
Location
Gävle
Jag gillar Robinsson iden! Man skulle kunna tänka sig att ön blir avskuren p.g.a. en stor eller liknande. Sedan börjar det hända saker... Men alla i TV-teamet forsätter filma allt ändå, sedan kan rp:serna var ute i jungeln och på lämpliga ställen hitta viedoband...

Legolas
 
Top