Nekromanti Äventyrshjälp DoD 6

Gunrunner

Veteran
Joined
1 Sep 2001
Messages
25
Location
Öland
Tja,
jag skulle behöva lite hjälp av er nu, detta blir en riktig utmaning. Jag måste ha ett konventsäventyr till 6.0 klart tills på fredag.....

Så problemet är att jag inte har några ideér, har fått ett par riktlinjer:

skog
troll
skatter

Sen måste man ju få in lite problemlösning i det hela...spänning, action ALLT!

alla förslag uppskattas....

ps. Det kommer att spelas i Jönköping om det är nån som ska dit mellan 15-17 mars....
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Kan väl... uhh... få ett uppdrag av någon och på vägen så kommer de att bevittna ett överfall och hjälpa de som blir överfallna. Tyvärr är de dock försent ute och de överfallna dör där på vägen, dock inte utan att de hunnit ge figurerna något som rövarna var ute efter. (eller trollen)
Det är en märklig liten nyckel och en karta, vem främlingen på vägen är får de inte veta förrän då når målet på pergamentkartan de har i handen...

Hoppas att det kan vara till någon hjälp
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Inspiration

Gå och låna barnsagoböckerna Bland Tomtar och Troll. Det finns faktiskt lite uppslag till äventyr i den boken. Själv så kom jag på 2 äventyr av 7 böcker. Det är i riktig sagoanda, en del problemlösning, men kanske inte så mycket action, fast det kan man alltid slänga in själv.

Tro inte att det är något gullegull bara för barn. En del sagor innehåller faktiskt våld (t ex en riddare som högg huvudet av en jätte var det i någon berättelse). Jag rekommenderar den starkt utifall att du vill ha ett riktigt sagoäventyr på detta konvent.
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Jag...(!)

ska dit så det är väl ingen vitts att jag ger några tips...
(även om jag inte deltar i äventyret)

BTW har jag inte hajat tiderna riktigt/images/icons/frank.gif.
Det börjar 10 på fredan och...?

/ [color:red]von Schnigel</font color=red> som ser fram imot veckoslutet.
 
Top