Faehrengaust
Hero
Utomjordingar har under senare tid rövat bort människor för experiment och människorna är så klart helt chanslösa.
Rollpersonen eller rollpersonerna är världens absolut värsta seriemördare/våldsverkare. Helt utan hämningar och med en fenomenal kreativ våldskapacitet. De ska transporteras mellan två fängelser när utomjordingarna kliver in och tar dem till sitt enorma moderskepp. Föga anar utomjordingarna vad de gjort... Det tar bara minuter för rollpersonerna att komma loss och sätta igång en veritabel masslakt på rymdskeppet.... eller?
Det här är alltså lite av Alien, men med omvända roller. Det är människorna (rollpersonerna) som är lösa på rymdvarelsernas skepp och det är rymdvarelserna som upplever skräcken. Det är dock ingen enkel situation för rollpersonerna heller, de är totalt omringade av utomjordingarna som dessutom är tekniskt helt överlägsna.
Äventyret funkar antagligen bäst om rymdvarelserna är fysiskt klenare och sämre på katt-och-råtta leken som tar vid. De är inte vana att hamna i den här situationen och blir skräckslagna och slutar tänka helt rationellt. Ju mer rollpersonerna skrämmer utomjordingarna desto mer misstag kommer de att göra. Terror och skräck är för en gångs skull på spelarnas sida.
Kan kanske spelas som en minikampanj på ett par äventyr. De flesta kommer antagligen inte vilja fortsätta med dessa rollpersoner... Äventyret/kampanjen kan ta slut genom att rymdskeppet kraschar/exploderar eller att rollpersonerna på något mirakulöst sätt kan få den att landa på jorden. Eller så kanske rollpersonerna tar sig till rymdvarelsernas planet...
---
Alternativt skulle rollpersonerna kunna vara elitsoldater, men det är tråkigare. Eller så kan de vara t.ex. vampyrer om man spelar Vampire eller dylikt, då blir utomjordingarna ännu mer förvånade.
Rollpersonen eller rollpersonerna är världens absolut värsta seriemördare/våldsverkare. Helt utan hämningar och med en fenomenal kreativ våldskapacitet. De ska transporteras mellan två fängelser när utomjordingarna kliver in och tar dem till sitt enorma moderskepp. Föga anar utomjordingarna vad de gjort... Det tar bara minuter för rollpersonerna att komma loss och sätta igång en veritabel masslakt på rymdskeppet.... eller?
Det här är alltså lite av Alien, men med omvända roller. Det är människorna (rollpersonerna) som är lösa på rymdvarelsernas skepp och det är rymdvarelserna som upplever skräcken. Det är dock ingen enkel situation för rollpersonerna heller, de är totalt omringade av utomjordingarna som dessutom är tekniskt helt överlägsna.
Äventyret funkar antagligen bäst om rymdvarelserna är fysiskt klenare och sämre på katt-och-råtta leken som tar vid. De är inte vana att hamna i den här situationen och blir skräckslagna och slutar tänka helt rationellt. Ju mer rollpersonerna skrämmer utomjordingarna desto mer misstag kommer de att göra. Terror och skräck är för en gångs skull på spelarnas sida.
Kan kanske spelas som en minikampanj på ett par äventyr. De flesta kommer antagligen inte vilja fortsätta med dessa rollpersoner... Äventyret/kampanjen kan ta slut genom att rymdskeppet kraschar/exploderar eller att rollpersonerna på något mirakulöst sätt kan få den att landa på jorden. Eller så kanske rollpersonerna tar sig till rymdvarelsernas planet...
---
Alternativt skulle rollpersonerna kunna vara elitsoldater, men det är tråkigare. Eller så kan de vara t.ex. vampyrer om man spelar Vampire eller dylikt, då blir utomjordingarna ännu mer förvånade.