Nekromanti Äventyrs idee fråga ? svara snälla ?

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
/images/icons/cool.gif
I brist på bättre kommer här en fråga i hopp om att få se era Svar.?
[color:purple]
Var tredje år i Chadrians hopp anländer en gammal Dvärg vid stadsportarna alltid vid soluppgången kommer han gånde samma sak vart tredje år har han gjort samma sak under en 60 års period.
Dvärgen som skilljer sig från andra dvärgar genom att vara klädd i rustning av härdat läder och har kraftiga tatueringar på Rukh över hela ansiktet och helt rakad utan skägg är han.

Dvärgen vandrar alltid men har en åsna/häst/oxe det varierar. som drar en sliten vagn som är fylld med en tung last av silver och utmärkt smidda vapen ( FV 28 minst ) denna last vandrar dvärgen med till ett Cirfalizkt handels hus där han säljer allt silver där och för pengarna köper mat kläder Alv VIN hälften av vapnena ger han bort till ett skepp fylld med Bazirik Tiraker resten av vapnena lämnar han till Stridsakademin i Chadrians hopp och börjar sen vandra bort från staden och försvinner i Asharinens öde mark ingen har lyckas att spåra honom än. Alla som har försökt har dvärgen dödat.

Tjuvar har i åratal försökt att stjäla från dvärgen utan att lyckas på grund av dvärgens skicklighet med närstrids vapen och avstånds vapen.
Folk har försökt fråga andra Dvärgar VEM den gamla dvärgen är allt svar de har fått från Ghor är att dom har sätt nervösa och bleka ut.
Roghan Dvärgar brukar se frågor om den Gamla Dvärgen som personliga förolämpningar och utmana den nyfikne på strid.
Drezin antyder att det vore lämpligast om den nyfikne lämnade staden innan dom blir sura.
Zolot Dvärgar vill inte heller svara.

Alver på står att de inte vet något de är inte dvärgar.

tjuvgillet är vill gärna ha denna last som den Gamla Dvärgen har med sig det brukar vara minst 100 Kg silver och vapen värda det tre grr det normla priset.

Staden styre mistänker att Dvärgen känner till en fyndinghet av silver och de vill gärna hitta den..
Men ledarna för Stridsakademin skyddar dvärgen varje gång han ska in och ut ur staden och de äger högkvalitativa vapen *ler*

Magikerna är nyfiken många av de vapen dvärgen har är av somdia och dvärgen själv har en konstig magisk aura.
</font color=purple>
SÅ frågan för De som vill svara är
1 Var hittar Dvärgen silvret ?
2 Vem är Dvärgen ?
3 Varför vill inte de andra Dvärgarna svara på det ?
4 Varför ger han vapen till Tiraker ?
5 Vart bor han ?
6 [color:red] HAR NI NOG FANTASI FÖR ATT GE MIG ETT SVAR </font color=red> [color:green]Se inte detta som en fråga utan som en utmaning </font color=green>
/images/icons/wink.gif

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-06-25 15:24.</EM></FONT></P>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Fan va jobbig du är!!!

Agro, gul text..... den borde förbjudas.

/Sir Foilan /images/icons/mad.gif

"A dark seed of evil is grown"
 

Diamonder

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
9
Nja det skall vara svart text!

jag holler med dig, det skall förbjudas. =)

-Diamonder
 

Diamonder

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
9
Mina svar!=)

1:Jag tror att dvärgen har hittad det i nåt berg utanför mundana kartan.=)
2:Dvärgen är en typ 5000 år gammal dvärg som har fått odödlig på bakgrundstabellen. Så han har all tid i världen.
3:De vill visa respekt för honom och sina ideer. Men han kanske e stark och e en duktig smed och den som har/e det visar dvärgarna respekt för. Lr så e han lite övernaturlig.=)
4:Han ger vapen till tiraker och får betalt senare. Han kanske har slutit fred med dom, han har enligt min mening levt himla läng.
5:I det bärget med fett med silver i. och där har han sin lilla sedja där han tillverkar sina vapen.

det var mina svar. dom e inte direct bra=)
 
G

Guest

Guest
Tja, det var väl itne så svårt!
1) Han får det från bazirk tirakerna som plundrar skepp
2) En avfällning, en ohederlig dvärg!
3) Som sagt han är en avfällning och vem vill väl ha något att göra med ett sådant kräk!?
4) Han ger dem vapen och de ger han pengar.
5) Någonstans lååångt borta från alla andra dvärgar!
(Den här dvärgen lär desutom upp andra dvärgar till den "mörka" sidan)

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 
Top