Nekromanti Äventyrs hjälp sökes

Baron Faradan

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
15
Location
Arvika
Jag ska skriva ett äventyr till några RPs som är skurkar och jag är inte vidare bra på att komma på äventyr, och inga av de köpta eller nedladdade passar inte riktigt bra till skurkar som vill fortsätta vara sådana, kan nån hjälpa mig?
Tack på förhand
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Tja, RP:na planerar ett bank-/tågrån in i minsta detalj, och när de sedan skall utföra detta så har ett gäng idioter (läs andra rånare) utfört detta rån någon kort stund innan (bl.a. med hjälp av insider, t.ex. bankdirektören, konduktören eller så).

När RP:na upptäcker detta blir det fara och färde, de vill ha tag i rånarna så att de kan få tillbaka "sina" pengar, samtidigt som RP:na får lagen efter sig (då de får skulden för rånet).

// Radagast
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Re: Äventyrshjälp sökes

Det beror ju lite på under vilken tidsperiod ni spelar. Är det under inbördeskriget kan de ju ta anställning hos någon som vill sko sig på det hela. De kan ju smuggla vapen, eller spionera.
Prisjägare har ju inte alltid så mycket skrupler.
De kan ju ta anställning has "elaka" ranchägare eller järnvägsbolag som vill skrämma jordbrukare eller nybyggare till att sälja sin mark.
De kan ju stäla boskap i Mexico eller vise versa.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
De Svarta Banden är nog det officiella äventyr som passar bäst. När det ursprungligen spelades första gången, i första speltestet, var rollpersonerna en stor grupp laglösa.

...nu är äventyret i stort sett out of print, men enstaka handlare kan fortfarande ha kvar det, inte minst som en del av Western Klassiker.

Vi har enstaka ex kvar, så om du är intresserad och har svårt att få tag på det på annat sätt kan du maila oss direkt.

/a & t
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Jag skulle gärna vilja se konvertingarna av spelledarpersonerna på nätet. De som följde med klassikern har en viss förmåga att få fötter och vandra iväg :gremfrown:

Dessutom så finns det säkert sådana som har de gamla äventyren (från slutet av 1980-talet början av 1990-talet, som införskaffat nya western och inte vill införskaffa klassikern, men ändå vill använda äventyret för några nya med de nya reglerna.

// Radagast
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Jo, det är på gång. Vi har haft dokumentet på en gammal dator som vi inte använt på länge, men har idag fått hjälp med att få ordning på våra trilskande burkar, så snart så kommer det;-)

/a & t
 

Baron Faradan

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
15
Location
Arvika
Klassikeräventyren har jag funderat på att köpa ett tag, finns det någon bra webbhandlare som har dem?
Svarta bandens RPs var alltså en stor grupp laglösa, mina spelare är bara tre stycken varav två helt laglösa och en förmodligen ganska lättövertalad, tror ni det funkar ändå?
 
Top