Nekromanti Äventyrs-förslag?

Lord decado

Veteran
Tänkte skicka ut spelarna på sjön i en vild skattjakt, där dom följer ledtrådar lämnade efter en sedan länge död pirat. Dom åker mellan öar, holmar och olika länder i jakt på ledtrådar, på ett sjaskigt skepp med en skicklig besättning.

Kaptenen: en lång och smidig kvinna från momolan, darken
Besättningsman: stor stark och dum truhk av bazirk (åtminstone det intrycket jag vill att spelarna skall ha, Jag vill att spelarna verkligen ska få fundera om truhken verkligen är så dum som han ser ut eller om han bara spelar.)
Resten av besättningen är en salig blandning av människor från olika kulturer.

hrm, nu anledningen till det här långrandiga inlägget... truhkens beväpning, har ni förslag på vapen som passer en sådan person, funderade på något i stil med knogjärn, björnklor eller kanske en skalpknipare (eller två).

Det här blev mer som ett förslag till andra som en fråga om förslag och tips, men ta för er och ge, alla förslag är välkomna. (jag gillar också att sätta in knasiga vändningar för att ha lite roligt på speltillfället)

Tack på förhand...

Gylf draken

Warrior
har du sjöfarare och pirater?

Tycker att du ska har hela besättningen beskriven
de hadde vi när vi spelade Pirater
typ 35 besättningsmän eller så (R/p inkluderat)
Trukhen borde ha en binderak hamare och en båtshake
han sliter tag i rep, fiender, båtar med haken drar dem till sig och skickar iväg dem med hammaren.

Wilmer

Hero
Re: Trukh

Introduktionsäventyret till min kampanj hade en pirattrukh (sjörövarlastbil, heh). Den var beväpnad med en morgonstjärna (som den tyvärr aldrig fick använda). Någon som är väldigt elak utan att dra vapen får mycket respekt.

Morgonstjärnor är Alltid häftiga!

Hjalle

Swashbuckler
Re: Jag tycker att han ska han en trukhyxa! [ANT]

Därför att bazirk är en ätt, liksom frakk och marnakh, och inkluderar både gûrder, tiraker och trukher. Således är det fullt möjligt att en bazirk har trukhyxa, sålänge det är en trukh...

-Hjalle

MongoMan

Swordsman

Eftersom inget annat nämndes utgick jag ifrån att det var en Bazirktirak och ingenting annat.

Hjalle

Swashbuckler

Läs igenom inlägget igen (det allra första, trådstarten). Han nämner två eller tre gånger att det är en trukh.

-Hjalle, irriterar sig.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Aha! Ursäkta mig! (ANT)

Ta det inte så hårt... Jag blir irriterad när folk gör enkla misstag, och det enda eventuellt otrevliga jag skrev var '-Hjalle, irriterar sig', vilket är väldigt oskyldigt. Och om du tycker jag är en hetsporre när jag skriver så, så lever du i en värld av rosafluff.

-Hjalle, (känsliga läsare varnas:) <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> irriterar sig </font></td></tr></table> ännu mer.

MongoMan

Swordsman
Re: Aha! Ursäkta mig! (ANT)

Jag tyckte bara det var onödigt att irritera sig på ett litet misstag.

/Mori - Som irriterar sig på när folk ska posta inlägg som ska föreställa lustiga men som egentligen bara är onödiga.