Nekromanti Äventyrs förslag...

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
<big>E</big>fter tre-fyra år som SL så börjar förrådet att sina. Då rollpersonerna blir mer låsta samt städerna de befinner sig i från tid till tid blir mer och mer låsta.

<big>S</big>å nu undrar jag om någon har något äventyr förslag att ge till mig... lite om karaktärerna och staden de befinner sig i står här nedan:

--- <big>S</big>taden, eller byn, är en hamnstad i södra Asharien. Byn har ett invånarantal på ungefär 400 personer, så den är på väg att bli förklarad som stad utav Ashariens överjarl.
<big>D</big>et finns först hamnområdet som är lite som en mindre slum, där finns bordellen och det vanliga som brukar finnas i hamnstäder. En krog samt flera lagerlokaler.
<big>I</big> den finare delen utav staden finns det ett värdshus, två stycken handelshus (ett av dem ägs utav en rollperson) och en smedja.
<big>E</big>n bit bort från staden bor en häxa, hon är trevlig då man känner henne eller vill handla någonting från henne.
--- <big>R</big>ollpersonerna:
<big>C</big>irefalier, handelshus-ägare. Äger ett av stadens två handelshus.
<big>A</big>sharier, livvakt. För tillfället arbetslös.
<big>A</big>sharier, lönnmördare/gycklare. Driver omkring lite här och var.
<big>A</big>sharier, f.d Kapten. Driver runt lite överallt. Släkt med borgmästaren.
-- <big>R</big>ollpersonerna känner varandra, men inte så värst bra. De har som mest suttit ned och talat lite, det blir alltid så då de byter karaktärer varannan vecka - men jag ska inte klaga.
(Rollpersonerna brukar se ut så, men det är ibland annorlunda. Även kommer kanske någon att bytas ut.)

<big>O</big>bservera at jag skriver "staden" lite här och var, men med det så menar jag egentligen "byn". Fast den är på god väg att bli en stad, om bara den får några fler invånare samt att slummen skall fixas till. Men det är det ingen som orkar göra i staden, då borgmästaren har annat för sig och ingen är direkt frivillig.


<big>N</big>ågra förslag? Mina idéer är slut...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"Efter tre-fyra år som SL så börjar förrådet att sina. Då rollpersonerna blir mer låsta samt städerna de befinner sig i från tid till tid blir mer och mer låsta."

Eh? Ju längre vi har spelat, desto lättare har det blivit att skapa äventyr. Kan ju bero på att vi spelar med samma karaktärer som för år sedan....
Hur blir en RP låst? Att städer är uttjatade kan jag förstå, men personligheter?

Förslag:
Ett annat handelshus stjäler (läs: anställer tirakiska pirater) en viktig last. Den är viktig dels för cirefaliern, som kommer förlora pengar, dels för hela staden, mycket av lasten skulle säljas där, eller användas där. Låt nu alla gå på rövarjakt. Hur de hittar dem/löser problemet får du komma på själv.
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Jag gör det lätt för mig och föreslår...

Handelskrig!

Eller så mycket krig det kan blir i en liten stad med små medel.

Eftersom det finns två handelshus varav ett ägs av en spelare så kan man ju bygga upp något kring konkurrensen mellan de två handelshusen.

Cirefaliern skulle med hjälp av sin ashariska kontakt (f.d. kaptenen) få reda på att en hel del prylar behöver köpas upp inför stadsförklaringen av kungen. Det skall bli stora festligheter och byn behöver snarast möjligt importera en del lyxvaror. Borgmästaren ämnar därför lägga ut ett kontrakt till de två handelshusen som de bägge får bjuda på. Vinnaren får den ordern.

Nå, låt oss anta att Cirefaliern får kontraktet. Då kommer konkurrenten omedelbart att försöka lägga käppar i hjulet för Cirefaliern. De kan handla om överfall av dennes karavaner och eller fartyg, misshandel och/eller hot riktade mot hans handelshus, hans familj, eller varför inte hans vänner. Ganska snart inser Cirefaliern om han har huvudet med sig att han behöver hjälp. Och vad är mer lämpat i denna svåra tid än att hyra in en livvakt (ashariern) för personligt skydd, en lönnmördare för att kontraspionera och försöka ligga steget före, och en kapten för som kan drilla karavanvakterna och ha ett övergripande ansvar för lastens säkerhet.

Huvudmotståndaren (eh ja, den andre handelsmannen alltså), kanske har förgreningar långt utanför asharien och anställer kanske torpeder och andra busar från Takalorr. Pirater och annat kunde ju attackera Cirefalierns handelsskepp och kanske till och med stjäla lasten, och då måste ju äventyrargruppen försöka vinna tillbaks den. Allt under tidspress, ety stadsförklaringen ligger ju runt hörnet.

Varför inte lönnmördare som försöker dräpa rollpersonerna i tid och otid (dags för livvakten att tjäna sitt uppehälle).

Vad är den andre handelsmannens motiv? Varför kämpar denne så desperat för att ställa sin konkurrent i dålig dager?


Tja, det var bara en tanke, men du kanske redan gjort något i den här stilen?
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Hur blir en RP låst? Att städer är uttjatade kan jag förstå, men personligheter?

Jag ska förklara det så lätt som jag kan...

<ul style="list-style-type: disc">[*] Det här är RP'n[*] Se hur RP'n springer[*] Nu slaktar RP'n en tirak[*] Nu vart RP'n trött och måste sova[*] Nu springer RP'n och köper en massa magiska föremål trots att SL har sagt åt dem att sluta vara kobold[*] Nu springer RP'n och köper en massa helande drycker, örter och droger fast än SL har sagt åt dem att sluta vara kobold
[/list]

Det är ungefär så med 50% av spelgruppen, blir de skadade så äter de bara ett av de där bladen de köpte av häxan eller dricker en dryck som helar Ob3t6 trauma eller smärta.

Nu är det så att vi är 3st som är SL i samma stad/by och alla har olika visioner om stadens tillgångar. Så när en är SL så kan man köpa praktiskt taget vad som helst, medans när en annan (läs: jag) är SL så finns där knappt mat att äta.
Det är ett stort problem som jag försöker arbeta bort.

Men ett kort svar på frågan är nog: Spänningen i allt från krog-slagsmålet till den dödliga striden är borta. Man kan säga att de kanske inte blir mer låsta, utan mer... kobold.
Och jag hatar att säga typ: "Och nu kommer det en liga med Bazirk pirater som slår er hårt och länge utan anledning."
Det känns så meningslöst, och då har jag inte talat om deras andra rollpersoner...

Ännu kortare svar: Nu ska jag sluta klaga.. men... "Låsta" var nog ett lamt ordval utav mig...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Jag gör det lätt för mig och föreslår...

Jag har faktiskt haft det på tanke, men jag glömde att nämna att Cirefaliern som äger handelshuset spelas av den nyaste spelaren. Man kan säga att han inte riktigt har förstått sig på Eon, i alla fall verkar det som det.

Annars måste jag säga att jag tycker att idéen var mycket bra. Den var mer utförlig än den idé som jag hade var.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Låter som att ni behöver miljöombyte?

Vad sägs om en viktig person för dem (någon käresta, något så värdefullt att hela handelshuset hänger på det) tas av pirater, säljs vidare och hamnar i Muhad? Nu blev det ett ordentligt miljöombyte, och många svåra situationer, för man kan inte språket (antar jag). Att försöka spåra upp en person eller ett föremål i ett helt främmande land (där köpmännen antagligen inte säljer sina helande saker till ohyfsade utlänningar :gremsmirk:) kan vara nog för vilken grupp som helst. Om de bryr sig så mycket att de åker.

Måste tillägga att i mitt (vårat) Eon så är helande saker/örter/brygder mycket ovanliga. Sånt som påskyndar läkande, visst. Hela ob-tärningar trauma, nej. De som pysslar med sådant helande är magiker (vilka också är sällsynta i vårt spel), och de brukar inte bry sig, eller vilja ha en massa pengar för att bry sig.

Det är nog bäst om varje enskild Sl leder olika grupper med Rp, i olika städer, då slipper man trampa någon på tårna.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jo, miljöombyte ja... men då kommer vi genast till en annan fråga.
Eftersom det är en hamnstad så lär de ta ett skepp dit som de ska till, och jag är extremt dålig på att förklara vad som kan/ska hända under en båtresa. Innan jag köpte S&P visste jag knappt hur ett skepp kan/kunde se ut eller vad en "kabyss" var.

Så några förslag om vad som kan hända på en resa till sjöss?
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
En kaptens historia

Förslag kan funkus hitta på
En dag när RP:erna låtit bekanta sig med staden börjar märkliga saker hända.Det börjar med att ett skepp från Gordrion kommer iland.Detta är ganska ovanligt med tanke på att det är brukar bara vara båtar från Asharina som lägger till där.Kaptenen på båten är gammal o väderbiten cirefalier vars namn är Miziam Hezoz.Många av bessätningen är mycket sjuka i en okänd sjukdom.(Går o bota med ett speciellt te' på Muhadinsk Vallmo)
Än så länge så har bara 2 man dött i sjukdomen men det befaras flera dödsfall.
Efter några dagar får Rp:erna reda på att en lagerarbetare mördats.Hans lik har stympats och blivit brutalt uppskärt.
Bland annat skulle hans ögon ligga tuggade på brevid honom. En timme senare fattar 2 hus i staden eld och övertänds väldigt snabbt.
Ägaren till ett av husen säger att strax innan branden startade kände han en stank av ruttet kött som kom väldigt plötsligt och försvann lika snabbt.
Vad är det som orsakar allt detta?
P.s Kaptenen på fartyget kommer bara att prata med en Cirefalier.Ds
Hitta på en fortsättning..
Någon här får gjärna hitta på en fortsättning.
Hat bra :gremsmile:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Ingen höjdare men...

Ett skepp är ju perfekt för planerande och diskuterande inom gruppen. Man kan låta manskapet bli missnöjt, låta en sjukdom spridas ombord, bli kapad av pirater och slåss på sjön, ge bestraffning för att någon i manskapet somnat på sin vakt, besöka skumma hamnar (vilket man måste göra ganska ofta, för att fylla på med färskvatten t ex). Det var nog allt jag kunde komma på så här på en minut, men det borde väl inte vara helt omöjligt att ha några spelkvällar som utspelar sig på ett skepp?

Mvh Victor Palm...

...Som vill dra igång en sjökampanj.
 

Mael Valentin

Veteran
Joined
4 Jun 2002
Messages
14
Location
Kiruna(Hjälp mig!)
Säger bara försiktig/psykotisk/mordisk besättningsman alt. liftare. När folk börjar försvinna eller hittas uppskivade i mörka hörn börjar det bli dags att funta på vem det är.

Kocken Per-olov som saknar höger hand?
Matros Nils med ticks i höger öga?
Den mystiska magiker dom plockade upp i [insert name here] hamn?

Gift i mat som får folk att gurgla upp en pint fradga och blod, avskurna rep som får taljor och skit att svepa ner folk i havet eller dekapitera dem på lämpligt effektfullt sätt (helst med blod skvättande i ansiktet på RP:na efter att ha studerat en praktfull solnedgång, som du beskriver väl för att sedan tempo-växla), brutalt uppskurna matroser (gärna med tuggade ögon som någon nämnde tidigare i tråden), uppspikade och lemlästade smådjur som fartyget för med sig och sådant trevligt.

Tänk dig skräcken när dom hittar navigatorn dränkt i tunnan med färskvatten (låt en till tunna finnas om du vill dra ut på terrorn) och inser att alla som vet hur man navigerar skeppet på öppet hav (vilket dom naturligtvis befinner sig på) är döda. Låt gärna ledtråden till tunnan vara att vattnet smakar illa(äckel varning) när det föregående dag smakade hyfsat bra.

Måste gå, sen till jobbet. Spinn vidare.
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Jag gör det lätt för mig och föreslår...

Jag har faktiskt haft det på tanke, men jag glömde att nämna att Cirefaliern som äger handelshuset spelas av den nyaste spelaren. Man kan säga att han inte riktigt har förstått sig på Eon, i alla fall verkar det som det.

Jag tror att det inte behöver vara negativt. Cirefaliern är nog den som mest bör ägna sig åt diplomati och ränksmideri. Det fysiska (och därmed rull-spelet) fixar ju redan den andra 3/4 av gruppen.

Bra tillfälle för den nya spelaren att greppa de basala slagen i EON.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Thom, vad jag märkt så verkar vår spelar grupp mer och mer fokusera på själva rollspelandet coh mindre och mindre på världen runt omkring om det inte inverkar på deras egan individuella planer. Har du en grupp som inte samverkar (förståeligt om ni har 3 olika SLs som alla hanterar situationer och spelare på olika sätt) så ta ett äventyr som skapar konflikt i gruppen, eller låter dem möta sina egna svårigheter för att sedan mötas i en gemensam lösning)

Asharier, f.d Kapten. Driver runt lite överallt. Släkt med borgmästaren
Borgmästaren försöker ordna till slumområdena inför en inspektion inför stadens utnämning. Mängder med högdjur kommer att komma till staden för att inspektera handel, affärer och naturligtvis alla lukurativa ljusskygga verksamheter som går att bedriva i en ny stad.
Karaktären (Benke) får i uppdrag att om inte omintetgöra, så åtminstone stävja den vardagliga ruljansen inför EUtoppmö....errr...stadens högtid. Utegångsförbud, strikta tullar, patruller, allt hamnar under hans vägledning....tiden är knapp, och han har en slum att röja upp.
Benke har efter en ledig kväll blivit kallad till vapen av vakternas larm....Borgmästaren är död , 1 person har setts lämna borgmästarens rum, och strax efter har 2(1) personer lämnat byn i hast.


Asharier, lönnmördare/gycklare. Driver omkring lite här och var
Efter en skandalöst lyckad kväll som resulterade i en major amor check vaknar lönnmördaren upp i en säng med 2 brutalt uppskurna kvinnor, och på sängkanten en hånleende man. Pekande på kniven som fortfarande sitter i en av kvinnornas buk ( och som Kurt vid eftertanke kommer på att han använde vid en knivkastningstävling på värdshuset, och i sitt rus högljutt komplementerade för dess särdeles skärpa och hur den aldrig svikit honom) ber mannen honom om en tjänst. Vid Kurts sviktande minnet påminner mannen honom om hur han gått från vardshus till värdshus med de båda kvinnorna.....ingan tvekan kan råda om vem som sågs med dem sist. Men som sagt, i utbyte mot en liten tjänst kan både kniv och kropppar försvinna. Allt som krävs är ett litet yrkesutövande....Borgmästaren måste ur vägen, och rollprsonen lämna staden snarast möjligt efter utfört dåd. Resa är bokad på ett lämnande fartyg.
Kurt kan välja att acceptera uppdraget...när han dyker upp i borgmästarens sovrum, är borgmästaren redan död...gift...
och larmet går. Flyende tar han sig mot hamnen. Där väntar alternativt Sunes båt, eller Handelsman 2s båt.
Accepterar han inte, möter han hårda anklagelser för mord på 2 lättfotade kvinnor. I hans packning återfinns öven dokument som visar på ett avtal gällande undanröjande av Borgmästaren, en kompanjon i komplotten, och en onämnd uppdragsgivare.



Cirefalier, handelshus-ägare. Äger ett av stadens två handelshus.
Sune har de senaste månaderna fått hårdare och hårdare påpressningar att ta in diverse varor i byn, och istället för att ta dem genom bys tullvakt frakta dem till den öde stranden 1 timmes vagnsfärd bort från byn. Huruvida han stått på sig eller tagit den enklare vägen och följt dessa anvisningar resulterar i 2 alternativ. Har han uppfört sig och inte fallit för tryck och utlovade monetära förtjänster, så har dessvärre mindre olyckor inträffat Hans lastkärra ihamnen säckade ihop med bruten hjulaxel, hästen han lämnade utanför huset hade på något mystiskt sätt lyckats skära av sig hasorna, lagret i hamen fattade eld.... Raporteras någon av dessa händelser till vakten, lovas omedelbar undersökning, men ingenting händer.
Tar Sune fasta på snabba pengar och fördelar gentemot det andra handelshuset upptäcker han snart att han tjänar mer pengar än han skulle gjort på laglig väg, men efter ett tag absolut inte så mycket som från början utlovats. Hans kontakter skyller allt på Byns nya reform, där skumraskaffärer försvårats avsevärt pga bättre vakthållning, tullar mm mm.
Men kan han bara uppehålla sin "vän", Benke, under en kväll, genom en barrunda eller dyligt, och sedan på natten segla iväg med en namnlöspassagerare, så skall de hela ordna sig till det bästa. På kvällen dyker en passagerare, Kurt, springande upp, och eventuellt även Nils precis som fartyget är på väg att lägga ut. När skeppet har kommit en bit ut till sjöss syns en stor folkmassa med tända facklor vid kajen. Hotfulla vrål ekar ut över den krusade vattenytan.

Asharier, livvakt. För tillfället arbetslös.
Nils, dagdrivande livvakt, har spenderat sina sista intjänade pengar, på ett sjaskigt värdshus i hamnområdet. En likaledes arbetslös vän till honom tittar under kvällen förbi, på sin väg ut ur staden. Han råder Nils att följa honom ett par dagar...han har hört att oroligheter närmar sig och att styret i staden skall skifta. Lämnar Nils staden, kommer det att hända minuter innan portarna stängs efter att ett fasansfullt dåd utförts. Som en av de sista som lämnade staden under hast, kommer en del av byvakten, med en mordisk hop bybor, att följa efter honom. Mötande styrkor som kommer för att inviga staden skrämmer dem tillbaka till staden kustvägen.Skiljd från sin kollega, möter upp ett precis avgående skepp, och lyckas i sista sekund kasta sig ombord .
Stannar Nils, blir han rekryterad av en annan vän, som precis fått anställning i Borgmästarens livgarde...ryktet säger borgmästaren är i fara....en ordentlig skara djärva män behövs för att skydda och bevaka honom. Han underställs Benke, men misslyckas med uppdraget att skydda borgmästaren. Han kommer däremot in lagom för att se någon i hast lämna rummet fönstervägen.


Benke har efter en ledig kväll blivit kallad till vapen av vakternas larm....Borgmästaren är död , 1 person har setts lämna borgmästarens rum, och strax efter har 2(1) personer lämnat byn i hast.


Sprid ut rollpersonerna, sätt dem i olika led, och få dem att gemensamt smalas upp mot det annalkande hotet, eller att kämpa mot varandra i vad de tror är enda utvägen.....

Summan är enkel...Borgmästarens fru, ett liderligt stycke, har fattat tycke för ägaren till handelshus nr2. Genom att manövrera Sune till skumrask affärer, eller genom att försätta honom i en ekonomiskt ofördelaktig sitiuatioin, har hon eliminerat den 2a stora ekonomiska influensen på byn. Som vänner till Sune, och till Borgmästarens kusin, så skall alla ur vägen på något sätt. antingen som nedgjorda eller smutskastade. Antydningar om uppsåt finns att finna i de nya handelsförbiondelser som i veckan efteråt skall tecknas mellan inresta köpmännen och de akiva handelshusen i staden. Numera endast 1 aktivt...
Resulatatet bör i slutändan vara....Sune, handelsmannen, seglar med antingen med 2 flyktingar, Nils och Kurt, ut ur staden, nu alla som flyktingar, eller sitter i spillrorna av sitt forna handelshus och ser sin konkurrent ta över posten som styrande i byn ( och tillika den bortgågne Borgmästarens hustru). Efterforskningar kan leda vidare.... .
Benke finns kvar, men är inte betrodd eftersom hans vaktstyrka misslyckades bevaka borgmästaren. Han inleder sina egna efterforskningar, eventuellt med Sune och Nils som hjälp..
Ute ur staden befinner sig i alla fall Kurt, antingen på Sunes båt, eller på handelsman2s båt. I det senare fallet, blir han ilandsatt ett par timmar ner längs kusten och tillsagd att fly för allt han är värd. Med en gnagande känsla av att allt inte står rätt till, och att resten av gruppen kan vara illa ute måste han ta ett beslut...illa fly, eller illa fäkta?

Bygg vidare...trött...sova..natti
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Hehe... sjyssta namn de fick Kim. I "min" spelgrupp är ungefär 30 - 50% riktigt insatta i rollspel (jag och två till) medans de andra fortfarande lär sig kan man säga med lite trevliga ord (med andra ord så verkar de inte riktigt fatta, efter snart ett år!!).

Jag måste säga att det var en mycket bra idé att dela upp gruppen i början för att sedan föra dem tillsammans. Det kommer att bli någonting annorlunda för dem.
Men nu är det enda problemet som är i slutet med Benk... Öhm.. Kaptenen hur jag ska få honom samt Kurt att inte slå ihjäl varandra om Benke (jaja, vi kallar väl honom det) får reda på att Kurt dödade (skulle döda) hans kusin Borgmästaren.
Sedan har vi Sune, som inte är en speciellt erfaren spelare, speciellt inte med att ha ett finger med i spelet.

Nils kan jag fixa ihop med Sune, sedan får jag försöka få Kurt på den båten. Men Benke, eftersom ingen riktigt litar på honom längre (då han bara är en helt vanlig f.d. Kapten), kan jag ju antingen försöka få ut ur staden (han är den mest erfarna spelaren efter mig) efter lite grubblande och en eller annan fight med någon ur stads- och/eller hamnvakterna.
Hamn vakterna gillar inte Benke riktigt...

Så det var ett mycket bra förslag du kom med. Jag ska ta tillvara på det.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Jag gör det lätt för mig och föreslår...

I detta fallet måste jag tyvärr säga att det är en negativ sak, då han också säger mer OT (Out Topic, från Eon) än vad han säger i spelet.
Han har svårt att se sig in i spelet och frågar du mig så passar han inte för en Cirefalier. Det är svårt att förklara men politik, intriger, diplomati och ränksmideri är saker som jag helst inte lägger åt hans håll.

Han var mycket bättre på att spela dvärg...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: En kaptens historia

Hmm... ingen dum idé måste jag säga. Jag gillar delen med ruttet kött och tuggade ögon, men jag tror inte min spelgrupp är lika förtjust i det.
Men delen om en sjukdom från ett annat land kan nog komma till pass, speciellt om stadens sätts i karantän (ops.. höll på att skriva kuvös) och ingen får lämna staden.
De måste ta till tron och hopp om att botemedlet finns i staden och det finns det (beroende på hur mycket de har klantat sig :gremwink:)....

Och sedan om borgmästaren skulle dö och om vi slänger in lite saker från det som Legion sade... totalt kaos
 

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
under ett långt äventyr brukar rpn'n knappt ens få halva sin trauma "helad" innan dom hamnar i strid igen!!
har allrig haft med helande drycker örter eller annat, om inte någon läkare sköter om dem, eller via magi.

Dom brukar vara halvdöda vid slutet av äventyret - en dog faktiskt just innan dom blev räddade från en ö full av otrevliga varelser, snubblade när han skuller hoppa över en stock :gremgrin:
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
Re: En kaptens historia

Tackar för min goda kritik.
Din ide var också bra :gremsmile:
Varelsen är ett monster från underjorden.
Fartyget har med sig silver från Gordrion.
Om du läst V&N försår du säkert hur allt hänger ihop.

/Hej så länge

En Funkus...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Midar har tänkt lite. Obs ni som är lite kännslga ska nog inte läsa.

FUNKUS LÅTER BLI ATT LÄSA. ANNARS SÅ BRÄNNER JAG NER SILVERBRYGGA IGEN

SLUTA LÄS NU.

En dag kommer en större grupp människor av en annan ras ex Tosher, Ibörjan går det bra men efter ett tag så börjar det hända saker barn fösvinner spårlöst (för invandrarna oxå men det är inte allmänt känt), vilket skylls på "utbölingarna" snart blir flera av invandrarna mördade på otroligt grymma sätt, styckade med inälvor utslinta. Invandrarna svarar med samma mynt. Men förrvirrgen blir stor när man av en slump hittar alla försvunna barn styckade och upphängde i slaktkrokar i ett gammalt lager med konstiga tecken på väggarna en ond kult har "bett" här.... snart visar det sig att flera högt upsatta
personer har varit med under "bönerna" men vissa handlar inte av egen vilja. Vem är det som igenkligen styr kultmedlemmarna och vilka handlar av egen vilja...

Ps. Kommer nån på något skicka det till mig. Ds
 
Top