Nekromanti Äventyrare - Ska det vara något?

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag undrade om det är bara vi som bojkottar begreppet Äventyrare?
Själv avskyr jag ordet äventyrare, och spelar aldrig någon sådan. Om jag väljer ett yrke, så är jag det yrket i spelet också, och inte någon som springer omkring i världen och dödar monster, tjänar pengar, köper nya vapen, och dödar mer? Hur roligt är det?
Just nu är alla RP kriminella personer i Davals undre värld. En inbrottstjuv, en ficktjuv, en falskspelare, en smugglare och en elak Alkemist. Våra spelmöter går ut enbart på att vi gör vårat smutsiga värv, och tjänar pengar för dagen. Så jag säger: är det bara vi som spelar så? Själv tycker jag det är roligare än att äventyra.
Död åt äventyrare.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Charmen !

Jag tycker det är kul med att vara äventyrare. Det är ju det är lite av charmen med att spela tycker jag. Jag för min del tycker inte att det är speciellt kul att spela de här karaktärerna som du nämner... Men som jag brukar säga, smaken är som baken & tacka gudarna för det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Vi spelar alltid åt äventyrarhållet. Fördelen med det är att man kan variera äventyren mycket mer än med de rollpersonerna ni har utan att byta rollpersoner. Jag kan tänka mig att det är roligt att spela mer "vanliga" personer än äventyrare också men jag föredrar nog variationen hos äventyrargängen. Man behöver ju inte vara någon monsterdödare för att man är äventyrare. Det finns många olika sorters äventyrare med olika mål.

C
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Gör som du vill, jag bryr mig inte om du väljer att inte spela äventyrare. Och vad menar du med äventyr? Det du säger att du gör låter faktiskt som äventyr det också. Det enda som inte är äventyr kan kanske vara att sitta och sälja frukt hela dagarna, men det kan nog en duglig SL fixa till ett äventyr det också.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
När jag nämner "Äventyr", syftade jag mer åt gå-ut-i-vildmarken-och-söka-skatter. Men iofs är ju den verkliget jag målar upp som SL av Davals undre värld blir nog varje dag ett äventyr. Men du vet vad jag menade iallafall.


Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Äventyrare!? Var!?

Äh, jag har ju lagt ut massvis med fällor och har dessutom tränat upp mina Horned Reapers till L10. Jag har inget att vara rädd för.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Ut i vildmarken? Det händer mig väldigt sällan och då brukar inte jag vara SL. Man är i vildmarken för att ta sig från en plats till en annan. Ibland blir det ju expiditioner fast då är det inte för att söka skatter utan att söka kunskap. Vem i helvete lämnar massa pengar i en grotta och skapar massor av monster för att skydda den. Man lägger de i en bank och låter cirefalier-monstren skydda dem istället.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Finns det något värre monster än en cirefalisk banktjänsteman?/images/icons/tongue.gif
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
En cirefalisk banktjänsteman från Melorion? Som precis har sorterat listorna och inte kan hitta pappren. "jag är ledsen min herre men det verkar som om att vi inte kan hitta ditt konto" Spelare "Men mina pengar!" Cirefalier "Om ni bara skriver under på dessa papper så kan vi se vad vi kan göra", 400 sidor senare. Cirefalier "bra om ni går till er kontaktperson i caserion så kan vi om han har papprena" Spelare "Men det tar ju månader!" Cirefalier "Om min herre vill lämna ett klagomål..." Arrgh!



"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
strågubbar

Jag undrade om det är bara vi som bojkottar begreppet Äventyrare?

Den innebörd du lägger i begreppet är litet ovanlig. Det finns så mycket mer en äventyrare kan göra utöver att döda monster.

Vad är en äventyrare egentligen om inte en person i spelvärlden som råkar ut för äventyr? Detta kan hända så väl en låssmed som en botaniker... att bojkotta alla som råkar ut för äventyr är nog ett enkelt recept för tråkigt spel... (denna vecka hände ingenting... inte nästa heller...)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Äventyrs idee

En By i jargien har upptäckt att OM de får tag i en blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 skaffar en sprit bränneri i byn och därmed göra alla bybor rika som troll.
problemet är att FÖR att skaffa Blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 måste man personligen ansöka om den i mindrecentral byrokratiska stads huset. Och ingen som har åkt ditt har kommit tillbaka med sina sinnen i ful funtion.

Enter Äventyrarna..
Byborna erbjuder äventyrarna Mycket pengar om de kan skaffa fram blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 till byborna allt äventyrarna måste göra är att hämta blanketen..
Äventyranra vandrar fram till mindrecentral byrokratiska stads huset och där ber om att få en Blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 tyvär medelar byrokraten att enda sättet att få en Blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 är att söka den i Davals Centrala huvudbyrokratiska stadskontoll hus som naturligt viss finns i Daval ungefär 100 mil därifrån.
Äventyrarna vandrar ¨glatt iväg till Daval för att där söka en blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 Framme i Daval får de reda på att de måste skaffa fram en Blanket B23Y32R12Å19D54 den kan de få genom att prata med bya rådet i den byn som vill ha Blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11
äventyrarna vandrar nu mindre glada tillbaka till byn för att fråga vart deras Blanket B23Y32R12Å19D54 finns Bya borna ser undrande ut och säger sen att vi har inte en sådan ta reda på HUR vi ska kunna få en Blanket B23Y32R12Å19D54 så att ni kan hjäla oss att få Blanket Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 till vårat Öl och Stark sprit bränneri..

Äventyrna vandrar iväg till det mindrecentral byrokratiska stads huset där de får reda på att det går till så att en befolknings räknare kommer till byn för att se om NOG många Daak troende människor med förmåga att tänka finns och finns det över 5 så kan de skapa ett Byaråd coh får tillgång till Blanket B23Y32R12Å19D54.
Allt äventyrarna måste göra är att skaffa Blanket SKA88PAB98YA21R3ÅD i Daval.

Med i ilskna fötter vandrar nu äventyrarna iväg mot Daval åter igen för att få tag i SKA88PAB98YA21R3ÅD så det kan få tag i B23Y32R12Å19D54 så att de tillslut kan få tag i Ö25L11A04L13K14O6H99O32L11 och tjäna massor snuskigt mycket med pengar från byborna..
Frame i Daval så säger Byrokraten att givet viss kan han ge en SKA88PAB98YA21R3ÅD bara äventyrarna kan visa upp en blanket: TILLSTÅNDTILLATTSÖKASKA88PAB98YA21R3ÅD som stämplats av byborna.

Äventyrarna klocka av sina missäventyr frågar nu vart finns TILLSTÅNDTILLATTSÖKASKA88PAB98YA21R3ÅD i närmaste lokala byrokrathus fast först måste man ha en Blanket O23N41Ö53D2I3G4 som visar att byn existerar blanketen måste fyllas i av en bya sökar assistant..
Arga greppar nu äventyrarna O23N41Ö53D2I3G4 och söker reda på en Byasöker assistant så att de kan få tillstånd att söka en TILLSTÅNDTILLATTSÖKASKA88PAB98YA21R3ÅD för att få tillstånd att söka en SKA88PAB98YA21R3ÅD osv..

Nä nu får ni hitta på mera OM era modiga äventyrare vågar följa dansen till sitt slut..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Genialiskt!

Att ingen har kommit på en sånhär bra äventyrsidé tidigare. Mycket märkligt. De tappra hjältarna ensamma mot den fasansfulla jargiska byråkratin.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Genialiskt!

Jo, det är en kul idé.. Men skulle det vara roligt att spela den? Njaaa.. Jag är skeptisk../images/icons/frown.gif



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Roligt och spelbart om SL är bered

Jag har faktist spellett ett liknande äventyr en gång för länge sedan *ler* tror det var i en Star Wars kampanj...
*hmm* i vilket fall som helst spelarna hade Otroligt roligt när de förgäves kämpade emot byrokratin kvarnstens hjul till slut så lyckades de få rätt Blanket genom att stjäla den genom ett inbrott...
I vilket fall som helst OM SL förbereder sig kan det bli en hysterisk rolig kampanj där spelarna verkligen får chans att öva sina alternativa egenskaper.

Ett tipps se till att varje byrokrat de pratar med använder samma irriterande dialekt och uppträdande låt bara utseendet skilja dom åt då och då låt någon av Byrokraterna nämna Spelarna eller deras vänner vid namn TROTS att de inte har träffats ( lycklig gissning ) och låt dom vara proffisionella utan fruktan.. ( räddsla eller skämtsinne har vi Byrokrater inte råd med )

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
I stand corrected! [NT]

Det här får testas!



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Fel!

Jag är alltid glad.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 
Top