Äventyrande på Stegos under förmörkelsen.

Cympa

Veteran
Joined
11 Mar 2024
Messages
7
Funderade på var jag skulle lägga den här tråden, men eftersom jag bygger kampanjen i Basic Roleplay (eller ok, Magic World) och Mörk Borg efter gruppernas önskemål, samt att det finns mer än ett system som behandlat Femte Konfluxen så lägger jag det här.

En av mina tilltänkta spelargrupper kommer spendera sin del av kampanjen på Stegos, under förmörkelsen. Tänkte mig en blandning av politiskt intrigspel och lite grott/skogskräl, eller om spelarna nu tvunget vill så finns väl en tanke att låta det vara halv-Mörk Borgigt och det går ut på att gräva upp så mycket döskallar det går ur gamla gravar och grottor för att "hacka förbannelsen" genom att påskynda fyllandet av arenan.

Resterade spelgrupper får ta sig igenom en misch-masch av inspiration och delar frångamla DoD-äventyr, Granströms samlade verk kring 5:e och hemmabrygda episoder. Jag ser egentligen inte redan existernade beskrivningar av Stegos som heliga, utan kan laborera ganska friskt känner jag så länge grundplotten i 5:e går ihop på slutet (Dvs det kommer en förljusning på något sätt, troligen genom en annan grupps försorg.)

Tänkte väl kort och gott ställa frågan om någon annan har spelat, eller har avsomnade tankar kring att spela på Stegos.
 
Top