Nekromanti Äventyr

Rex

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
17
Location
GBG
Jag bara undrar om det går att ändra på äventyr från äldre DoD versioner så att det passar till DoD 6.0?jag menar,det finns ju så många gamla äventyr i affärerna som verkar bra men är till gamla versioner.
/Rex
There is no spoon

Ps.Stavade jag version rätt?Ds
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Går gör det väl men det kommer nog kräva hel del arbete. Det finns inga konverteringsregler ännu vad jag vet. Vet dock att riddaren arbetar på sådana och skall meddela här på forumet när de är klara, hur långt han kommit vet jag inte.

Om man nu inte ville vänta så får man först och främst ändra på SLP och varelser. För alla SLP skall man slå fram SPI och sedan bestämma vilken yrkesnivå denne befinner sig på samt räkna ut ny KP samt SK. Man får även se över färdigheterna så att SLP har de färdigheter som beskrivs i regelboken

Vad gäller magiker så får man byta ut besvärjelserna och plocka liknande som finns i regelboken. Präster fanns inte i gamla så de SLP som skulle passa kan man göra om till präst eller så får man byta ut lämpliga SLP mot Präster om man vill he med dessa.

Vad gäller monster så de som finns i regelboken är det bara att byta ut, de andra får man modifiera genom att slå fram SPI samt ändra KP och SK.

Dock är det så att handling, struktur i äventyret, vad som skall läsas upp för RP, kartor mm inte behöver ändras då detta i regel inte är systemberoende. Iofs är kartorna till gammla DoD göra till Ereb Altor så däe kan iofs kanske behöva göra ändringar, det beror på hur petiga de du spelar med är på att veta var de är.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Själva reglerna är det inget problem med..
Kör lite hur du vill...
Ändra om tex Orcher till grå troll
Eller va fan vet jag

DsX
 

Rex

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
17
Location
GBG
Tack

Tack,då vet jag att det går åtminstonde.Tror att jag ska göra ett försök...
/Rex
There is no spoon
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Tack

Ja precis, köp ett fristående äventyr och se hur mycket du behöver ändra på innan du fler. Skulle det vara för mycket att konventera så kan äventyret ändå användas som inspiration till egna äventyr.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-06-22 00:44.</EM></FONT></P>
 

Björnöga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
31
Location
Henån
Det är väl inte så svårt att ändra uppdragen till 6:e utgåvan. Men det som kan vara svårt att är att sålla ut dom bra uppdragen från dom gamla. Om du har något bra uppdrag kan du mejla det till mig. (mellantott@hotmail.com)
Lycka till!

Björnöga
 
Top