Nekromanti Äventyr

roobin

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
23
Location
Ekshärad
Jag skulle vilja få några tips om poltiska äventyr(där handlingen är typ maktkamper i en stad) eller något med detektivarbete.
Adressen dit de finns vore heller inte dumt.
Det behöver inte vara till dod men det ska vara fantasy eller till viking.

Tack på förhand.
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Ja du...

Zor - Ett ruskit bra äventyr, mycke mystiska legender.
Allt är guld som glimmar (del I & II) - Snuskit fina och bra.

Dessa tre kan laddas ner från <A HREF="http://www.sverok.se/bank/" target="_new">http://www.sverok.se/bank/</A>, klicka på DoD (1.0 - 4.0).

Här finner du mängder med äventyr, bra som värdelösa.

Sen kan du ju försöka få tag i Krilloan äventyret, har för mig att de är ganska mycke detektiv arbete där, kanske inte lika lätt att få tag i dock.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Krilloans äventyr låter RP:na vandra i i problemen. Inte så mycket detektivarbete.

Annars kan jag rekommendera en bok, "Mördarens lärling" skriven av Robin Hobb. Den är trist första halvan men mynnar ut i en bra story. Den är lite sådär maktkampsaktig men kanske inte så lätt att använda i rollspel.

/[color:green]Han</font color=green> som snott en del växter från den bokserien
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Äventyr (OT)

Jag vill bara tillägga att hela trilogin av Hobb är underbar.

Sitter själv just nu och filar på lite Örter till DoD 6 och "snott" älvabark ifrån nämnda trilogi. Hade tänkt mig följande effekt. Höjer SPI ett visst antal poäng då man dricker det men om man dricker det flera gånger så är det vanebildande samt ger minus på antalet SPI-poäng man får då man stiger i yrkesnivå. Ju fler gånger man dricker Älvabark desto kraftigare minus vilket kan leda till att man inte alls får fler SPI-poäng då man går upp en yrkesnivå. Skulle det hända att man slår ett negativt värde så sjunker istället den totala SPI-poängen.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top