Nekromanti Äventyr?

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Hej! Fick en nytändning för Star Wars då jag beställde Star Wars Saga edition, som verkar vara väldigt bra! Har inte fått den än men gjorde ett äventyr jag blev väldigt nöjd med som jag ska spela med min spelgrupp så fort jag fått boken! Nu är det möjligt att jag går händelserna i förväg då jag inte skrivt klart äventyret...... men...

Då kom jag att tänka på en sak. Hur får man äventyr till ex. Star Wars publicerade i Fenix? Skickar man hela äventyret typ i en pdf? Gör man layouten själv? Vem kontaktar man?

Tacksam för svar!
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Kontakta redaktionen på fenix@speltidningen.se. Du behöver inte göra layouten själv utan kan skicka äventyret i en textfil. Kan du fixa illustrationer själv så är det trevligt, men även sånt kan Fenix fixa ifall de vill publicera ditt äventyr.
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Kul att du skriver ett äventyr:) Hör av dig till oss på fenix@speltidningen.se när du är klar, det vore bara roligt. Vi vill ha text och bild för sig, så att vi kan redigera det som behövs/eventuellt använda dina bilder som förlagor till en annan illustratör. På samma sätt fungerar även skisser över tänkta motiv, eller inga bilder alls. Du behöver alltså inte göra någon layout.

Hoppas ni får kul när ni spelar:)

Tove
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Okej då förstår jag!

Ja jag är ju klar med äventyret men behöver nog revidera det lite om det ska vara bra nog för att gå i tryck så att säga^^

Men sen vet jag inte om jag gillar äventyret i sin nuvarande form.
Är väldigt nöjd med grundplotten men det känns att äventyret går att göra på många olika sätt och vet inte om jag direkt prickat den bästa versionen. Känns som att iden har mer potential än det jag skapat så jag ska fundera vidare....

En del av tanken med äventyret är att den är början på en kampanj.
I kampanjen försöker jag komma bort från star wars filmerna och istället skapa lite av ett eget universum lr vad man kallar det.
Typ en helt egen story, nästan, som inte berör filmerna. Lite som en egen sci fi serie/film fast i star wars kostym. Aja ska fundera vidare :gremcool:
 
Top