Nekromanti Äventyr?

Skymning_UBBT

Veteran
Har bara tänkt på grundidén so far, men den är iallafall ett gäng med vällustingar som får bara softa runt ett tag och sedan så ska hela deras liv ryckas ifrån de. Jag har dock inte kommit underfund med hur det skulle gå till. Funderar på att de blir drogade och sålda som gladiatorer eller liknande, men jag har inte kommit på något bra sätt. Skulle vara tacksam för tips på hur det hela skulle kunna utveckla sig :gremwink:

Heja Thalamur f.ö :gremlaugh:

k7e9

Hero
Hmm...
Kanske dom får i uppdrag att leverera ett medelande av någon högt uppsatt (om de är vällustingar kommer väl säkerligen någon vara adlig och ha passande kontakter/vänner, erbjud en saftig betalning)...

Sedan blir de tillfångatagna av tiraker när de reser mot sin destination...
Sedan blir de transporterade till Mûhad och sålda som slavar till någon passande adlig... Jag menar är de vällustingar blir de utmärkta som uppassare, sex-slavar, kurtisaner, underhållare på fester. Kanske en blandning av allt det där.

Jag tänker mig att de serverar mat och dryck på någon stor fest, sedan blir de utlånade av sin ägare till någon som vill leva ut sina lustar...

Ja du ser vart det leder, man får bra med pengar för frächa slavar i Mûhad! :gremwink:

Skymning_UBBT

Veteran
Haha låter toppen ^^, Jag ska köra på den ^^ Mûhad är inte i mitt huvud än :/ Kommer aldrig att tänka på det ack så underskattade landet ;P

k7e9

Hero
Jag har för mig att det är en stämningstext till något kapitel i Sjöfarare och Pirater där en besättning tas till fånga och någon officer frågar sin kapten vad de ska göra med den tillfångatagna besättningen...

Och han säger något i stil med:
slå dom i bojor, man får mycket för starka friska slavar i Mûhad såhär års... :gremwink:

Och vem gillar inte att vara slav?? Det ger dessutom dig som SL möjlighet att ge spelarna förbättringsslag i färdigheter de aldrig skulle tänkt på själva... Typ lite "världelösa" hantverk och sådant kul... Så får man ut något av slavandet... Det kan vara en kul grej att ha med sig ur slaveriet (om man någonsin tar sig ur det...)
:gremelak:

Skymning_UBBT

Veteran
Mjo, jag funderar på att få de att rymma och tvinga försörja sig som laglösa rövare, sagoberättare och sådant ett tag :gremwink:

k7e9

Hero
Ja varför inte?
Det är alltid intressant att försätta karaktärer i lägen som de inte är vana vid... Det brukar bli mycket intressant rollspelande då...
Att dessutom vara jagade av deras "ägare" kommer antagligen inte göra saken bättre...

Kan vara ett mycket spännande äventyr, och en intressant (om än förnedrande) upplevelse för de karaktärer som uttsätts för det.. :gremtongue: