Nekromanti Äventyr!

Bäver

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
71
Location
Sthlm
1 fråga till.....
har någon spelat:
Jarla: Äventyr & Stadskampanj eller
De sju sorgernas brunn eller
Armandes testamente.

Är de bra? Några goda råd? Tack för hjälpen på förhand!

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
jag har spelat alla...

Jarla var bra

Sorgernas brunn var läskig

Armandes testamente var knäpp...

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Jarla!

Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Jarla rockar! I och för sig krävs det en hel del förarbete för att det ska komma riktigt till sin rätt, men det är värt det. Uppföljningarna är nästan roligare än huvudintrigen och man kan grunda en mycket stor kampanj på just denna modul.

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Jarla är ganska bra , likaså sorgernas brunn men Armandes Testamente var det som fick oss att slakta kampanjen ( en RP blev utråkad och slaktade en hel stad tillsammans med sitt hyggel monster )

MVH Sir William Besario

För mig i tiden!
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
När jag läser det där:
Hejsan jag heter Jolt och det här är mitt hyggelmonster!

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Om en i er spelargrupp har ett privat hyggelmonster och med hjälp av det lyckas slakta en hel stad bara för att han var uttråkad, kanske inte detta säger så mycket om själva äventyret utan mer om er SL (och kanske något om spelaren), men det är ju min åsikt...

//olav
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
I egenskap av at ha spelledit Maktens skugga, Jarlaäventyret alltså, kan jag bara säga att du bör vara beredd på att dina rollpersoner kommer att dö. Detta är helt naturligt, med tanke på att de har ett helt lönnmördarskrå emot sig. Mina spelare kom inte ens i närheten utav huvudintrigen, men började närma sig komplotten gentemot dvärgarna. Med långt kvar föll de offer för ett par lönnmördare. Något jag aldrig trodde mig få uppleva då jag läste modulen inträffade dock, Fheasim i örtaboden fick använding för sina syror vilka blev slutet för en av de sturska RPna. Annars utvecklades det mesta som man trodde, även om en rollperson fick sätta livet till innan de andra förstod att de inte skulle komma levande från staden utan att lösa komplotten.

/Antonio, som för övrigt har hört talas om att Armandes testamente är ett virrigt äventyr.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
jag tyckte sorgernas brunn var bäst, dock var fienderna lite lätta att döda för min grupp. slutstriden förstördes totalt när alven i gruppen sköt demonen i huvet...

"abrakadabra"
 
Top