Nekromanti Äventyr

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Jag satt här och undrade en sak. Det är så att jag har allt eon utom äventyren. Så min fråga lyder: Har man någon egentlig användning av dessa typ platsbeskrivningar, yrken mm. Annars känns det rätt meningslöst att skaffa dessa släppta äventyr.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
(varning: subjektivitet)

Jarla kommer du få mycket användning av om du rör dig i Jarla. Äventyret är väl lite halvtaskigt... inget jag kan rekommendera utan att få dåligt samvete.

Sorgernas Brunn kommer du inte få mycket glädje av. Eller tja, det beror ju på hur dåliga äventyr ni vanligtvis kör /images/icons/wink.gif.

De Fördömdas Sista Hopp är ett jääääääääääääääääävligt bra äventyr /images/icons/smile.gif.

Regnsynd är bra men kort, och kräver mycket förberedelse.

Jag ser Legender & Hemligheter som en massiv äventyrsuppslagsbok (långt ord... hade blivit andfådd av att säga det), och den är faktiskt enormt bra. Den gör Eon mycket mer high-fantasy.
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Det låter som jag nog skulle skaffa jarla, för visst händer det att man har vägarna förbi/images/icons/wink.gif
 

Jokimmolator

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
116
Location
Skellefteå
Skulle Äventyrsuppslagsbok vara långt? [OT]

Då har du inte hört Ecklesiastikministersjustitieombudsmansräknare! /images/icons/grin.gif
 

Hamsterbane

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
92
Location
Skeå
Jag är just nu spelare i Sorgernas Brunn, men har varit SL och min allmänna känsla för uppdraget är att man kan vara utan det mycket väl. Jag skulle hellre se en mer koncis kampanj som var mer rakt på sak, det vill säga att detta köpeuppdrag känns som en onödig utvikning från den riktiga kampanjen... (Jokimmolator, ta åt dig /images/icons/wink.gif)
Det jag menar är alltså att de flesta uppdrag av denna typ förmodligen inte riktigt kan infogas i en målmedveten kampanj utan att de möjligen kan passa som fördröjare ifall SL har skäl att se till att RP:arna gör något annat ett tag.
Att behöva köpa en hel rollspelsbok för ett uppdrag som kanske inte egentligen passar i kampanjen är inte ett val som jag nödvändigtvis skulle göra, alltså.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,142
Location
Ereb Altor
För att ge dig ytterligare en referens kan jag säga att Jarla är bra och äventyret är det bästa till Eon, och bättre än flertalet andra.
Regnsynd är inget vidare. Klassiskt äventyr utan några finesser.
Fördömdas sista hopp har vi inte spelat men det verkar o.k. men långt ifrån jä***t bra.
Sorgernas brunn är o.k.

Som du märker är äventyr inte neoGames starka sida. Det ska visserligen nämnas att det är svårt att skriva äventyr som passar alla men folk har lyckats bättre. Betydligt bättre. Det är svårt att säga exakt vad de inte lyckas med. En bidragande orsak är nog bleka persongallerier och lite väl enkla handligar.

hursomhelst. Jarla är värt varenda öra, men inte de övriga.

Ps. det här inlägget är oxå subjektivt.
 

Jokimmolator

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
116
Location
Skellefteå
Re: Skulle Äventyrsuppslagsbok vara långt? [OT]

Det påminner mig om namnet på en trollkarl i en berättelse jag skrev en gång.
Han hette Vabburyklorituransedioxididrellintiroyohemzamutrionomojotry. Försök säga det snabbt! Det går med lite träning, tro mig, ty jag vet.
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Jag är spelare till sorgernas brunn och det tycker jag är jätte roligt. Regnsynd var ochså helt OK/images/icons/smile.gif
 
Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
Jag är just nu spelare i Sorgernas Brunn, men har varit SL och min allmänna känsla för uppdraget är att man kan vara utan det mycket väl. Jag skulle hellre se en mer koncis kampanj som var mer rakt på sak, det vill säga att detta köpeuppdrag känns som en onödig utvikning från den riktiga kampanjen... (Jokimmolator, ta åt dig )
Det jag menar är alltså att de flesta uppdrag av denna typ förmodligen inte riktigt kan infogas i en målmedveten kampanj utan att de möjligen kan passa som fördröjare ifall SL har skäl att se till att RP:arna gör något annat ett tag.
Att behöva köpa en hel rollspelsbok för ett uppdrag som kanske inte egentligen passar i kampanjen är inte ett val som jag nödvändigtvis skulle göra, alltså.

Sorgernas Brunn var roligt att spela, men det var mindre skojj med en viss häxa....

En dvääääärg, usch
Aralion Ravathon , Cavalles av det Jargiska Kejsardömet!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Det jag menar är alltså att de flesta uppdrag av denna typ förmodligen inte riktigt kan infogas i en målmedveten kampanj utan att de möjligen kan passa som fördröjare ifall SL har skäl att se till att RP:arna gör något annat ett tag.
Det är dilemmat för de stackars äventyrsförfattarna. Äventyren måste passa till alla rollpersoner och blir därför ganska allmänna. Du kan väl inte förvänta dig att ett köpeäventyr ska passa perfekt in i er kampanj?
Med lite omarbetning brukar jag ändå kunna få in köpeäventyr i en kampanj. Man måste bara bygga om inledningen där rollpersonernas motivering beskrivs.

Att behöva köpa en hel rollspelsbok för ett uppdrag som kanske inte egentligen passar i kampanjen är inte ett val som jag nödvändigtvis skulle göra, alltså.
"Behöva köpa"? Vem är det som tvingar er?

/tobias
 
Top