Nekromanti Äventyr !!

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
undrar om det är nån som har ett (eller fler) äventyr som utspelar sig i sverige ?!!
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Tyvärr

Jag brukar undvika vårt hemland när jag gör äventyr. Men man kan ju alltid slänga ihop ett, till vilket rollspel?
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Re: Tyvärr

funderar på att göra ett äventyr som kombinerar NT och CoC ... kan alltid bli ett kul äventyr ...
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Re: Tyvärr

och varför gör du det ,det brukar bli väldigt kul när RP'na gömmer sig i sina egna hem i sina på hittade göm ställen som dom talar om när dom flyr från polisen ... det är ett hett tips till alla att låta sina spelare tro att dom är säkra hemma medans dett finns ett äckligt monster i källaren ... ,heh en av mina spelare började skjuta mot polisen mitt på öppen gata .., han missade och träffade en barn vagn ... bara att ha det på samvetet är hemskt i sig .. .
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Re: Tyvärr

Alltså, det är inte svårt att bygga äventyr som utspelar sig i Sverige. Kör bara efter böcker och filmer, eller kanske aktuella händelser i pressen. Det är lättare att förse sig med information om fenomen i Sverige än i USA även fast de flesta svenskar vet mindre om t.ex. det svenska rättssystemet än det amerikanska efter alla jävla lagens änglaravsnitt och Ally McBeal. Bygg på, det bör vara rätt lätt..

Finns det inte ett supplement till GURPS som heter Cthulhu-Punk? Jag vet att det finns sidor på nätet med resurser för en sådan spelvärld - kombinerat CoC och cyberpunk alltså.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
jag tycker att äventyr som utspelar sig i Sverige kan bli extra läbbigt när man får en större känsla av närhet och att detta skulle kunna utspela sig i huset intill rollspelslokalen tex. /images/icons/devil.gif
Samtidigt är det alltid lättare att förstå lagar, människors sätt att agera, hur ekonomin fungerar osv osv när man spelar i ett land som man känner mycket bättre än vad man gör med andra länder.
Jag tror att filmer och annat ger inte en riktigt sann bild av USA. Jag har själv aldrig varit där, men jag vet ju att synen på samhället, lagar osv inte är riktig likadan som den som vi är vana vid.
Trots det finns det många fördelar med att spela i ett land som USA. Det är ju så jädra stort och det finns fler möjligheter än vad det finns i lilla Sverige /images/icons/thinks.gif
 

fattigjon

Veteran
Joined
5 Mar 2002
Messages
34
Kult

Jag håller på och kör en långkörare i Kult som utspelar sig i staden hela spelgruppen bor i. Det är till och med en av rollpersonerna som bor i lägenheten som vi spelar i. Självklart har jag gjort staden mörkare och så , men jag har märkt att det är jävligt mycket mer stämningshöjande när de träffar personer som de vet finns och är på platser som de sett i verkligheten.
Det var bland annat ett spelmöte då vi spelade en dröm som utspelade sig i lägenheten som vi satt i. Det var helt under bart folk började sluta att luta ryggen mot vägge och drog upp fötterna från golvet och sånt. Det var till och med som oroligt kollade sig över axeln ett flertal gånger då vi skulle ut och röka.
Jag tycker helt klart att det är bättre att spela i Sverige i kända miljöer.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Re: Kult

Yiiha! fan va coolt! Jag ska helt klart låta nästa Kult-uppdrag utspela sig i Karlshamn (där jag bor då) och lägga in alla läskiga grejer på såna ställen som spelarna måste gå förbi för att komma hem! /images/icons/devil.gif /images/icons/devil.gif /images/icons/devil.gif /images/icons/devil.gif /images/icons/devil.gif BWAHAHAAH Quake in fear mortals!
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Re: Kult

En kompis till mig förlade ett MArvel Super Heoresäventyr till staden där vi bor - vi spelade gymnasieelever på vår skola med mutantkrafter. Resultatet blev lite komiskt. Det kanske man bör undvika i skräcksammanhang. Annars är det en bra idé med att spela på platser man känner till. Man kanske kan köra lite halvlive?
 

fattigjon

Veteran
Joined
5 Mar 2002
Messages
34
Re: Kult

Vi har ju rätt passande i stan eftersom vi har kulvertar som går under hela stan (med sjukhus och psykvård som center). Det är helt underbart för överallt i stan är det betongklossar med luckor ner till kulvertarna, samt då att mer eller mindre alla viktiga byggnader är anslutna till kulvertarna, och självklart är det ju därnere ondskan huserar som mest.
 
Top