Nekromanti Äventyr?

Melvin

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
6
Location
Åtvidaberg
Är det någon som har spelat CoC äventyret "Terror from the stars"?
Jag funderar på att köpa det av en god vän för en billig penning och vill nu veta om det är något att ha.
mvh
/Melvin
 

Calum

Veteran
Joined
30 Mar 2001
Messages
12
Location
Stockholm
Jag har "Terror from the Stars", och har lett båda äventyr (fast många år sedan, när boken var fortfarande ganska ny).

Det första äventyret är "The Pits of Bendal-Dolum", som börjar som en expedition till Centralamerikas djunglor, men plötsligt blir en resa till Dreamlands istället. Det fungerar ganska bra som en inledning till Dreamlands. Jag tycker att det är ett bra äventyr, särskild om man vill börja en Dreamlands-kampanj.

Det andra äventyret är "Temple of the Moon". Det tar plats i Sydamerika, och handlar om ett mystiskt Inka tempel, och grottorna som ligger under det. Det är för mycket som en "dungeon" för mig, men med det rätta spelgruppen kan det kanske vara kul... Jag funderade över att leda det nyligen, men bestämmde mig emot den, till största delen bara för att äventyret passar inte min personlig smak...

Den tredje delen till boken är "The Manual of the Theron Marks Society Manual" som är en fälthandbok skrivade av en grupp "Cthulhujägarar". Den funkar som en sorts "how-to" manual, med alla sorts tips och sånt om hur bäst att undersöka och förstöra olika "Cthulhoid manifestations". Det är inte alls seriös, men rolig att läsa, och att dela ut till spelarna som en speciell "player handout".

Jag tycker att om boken är billig och i bra skick, du borde köpa den - men kan du inte låna den från din vän och läsa den före du bestämma att köpa den?

Jag hoppas att mina kommentar har varit hjälpsamma - och jag ber om ursäkt för min dålig svenska!
 
Top