Jag håller på fnular på en liten story till klassiska DoD. Under Nidländska reningens början hösten 613 e.O. (ska kolla upp närmare datum) ockuperas ett län av många i Hynsolge. Detta län råkar styras av en rollperson som är länsherre där. Karaktärerna (max 5 tror jag) som spelar länsherren, hovmagikern, riddaren, gardeschefen och tjänaren (halvfärdiga karaktärer) måste fly efter en inledande krigsscen (motsvarande rädda menige ryan) där alla får göra lite vad dom är bra på. Dom flyr norrut (närmast gränsen) till Nidabergen där det kan hända lite grejjor, t.ex kan dom träffa på Nidabergsdvärgar o dyl. Hela vägen och äventyret ska vara speckat med action. Alltså inte action som i våld utan action som i att det händer saker konstant. Dock rätt mycket konflikter. Röda tråden gör inte så mycket. (typ Nidland 3) En idé jag haft är att de måste ta sej till Chronopia för att hämta hjälp. Det kan bli väldigt mäktigt men också tröttsamt eftersom det är så mycket de ska sätta sej in när de kommer fram.
Hur som helst så har jag inte riktigt kommit underfund med vad allt ska gå ut på. Jag har bara den här inledningen. Jag är himla kass på att hitta på storys.
Så är det nån som vill ge mej lite idéer o dyl så vore jag väldigt tacksam för alla svar. När jag fått ner allt på papper/data så kan jag självklart dela med mej av det hela.
Hur som helst så har jag inte riktigt kommit underfund med vad allt ska gå ut på. Jag har bara den här inledningen. Jag är himla kass på att hitta på storys.
Så är det nån som vill ge mej lite idéer o dyl så vore jag väldigt tacksam för alla svar. När jag fått ner allt på papper/data så kan jag självklart dela med mej av det hela.