Nekromanti Äventyr

Ordeith

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
16
Location
Gårdsjö
Någo som hittat något nytt bra äventyr på nätet? Eller någon som har några bra idèer på äventyr man kan göra.(har nämligen idè torka).

Let the dragon ride again on the winds of time
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Sök på mitt namn här på Drakar och demonerforumet så hittar du ett worddokument på engelska med en bunt ideer. dvs med searchfunktionen ovan.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Zodar

Veteran
Joined
7 Jul 2001
Messages
9
Location
Borlänge,Sverige
Du kan ju köra med att Rp blir erbjudna ett jobb, att frakta några läke växter, men som egentligen är växter man tillverkar droger av. och så blir dom inblandade i en stor knark ligas affärer och så vidare. du kan ju om du vill spinna vidare på ideen.
 

lordofmid

Veteran
Joined
8 Aug 2001
Messages
4
SVEROKs scenariobank känner väl de flesta till, där jag i all blygsamhet kan rekommendera mitt alster "Spår av ondskan", andra och senaste delen i trilogin "Eldgryning".

Lord of Mid
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Äh, jag har en grej med en cyklop som ska vara en del av ett längre sammanhang. Men du kanske kommer på nåt?

(OBS, inte färdig!)
 

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
Fråga en viss herr Don Kennetho här på forumet. Han har skrivit ett bra äventyr till Ereb som utspelar sig i Ljusnan. Finns snart att hämta hem på BBGGs hemsida.

Just nu sitter han och renskriver "Nådastöten", även det till Ereb.(Jag tror det blev över 1000 hansdskrivna sidor, plus mäps.)Ifall han väljer att lägga ut det på nätet kommer det att kunna hämtas hem på BBGGs hemsida.


Blackstorm
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Skulle man kunna få adressen till den sidan?
Det vore snällt.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
har du spelat alla de äventyre som Riotminds hemsida har att erbjuda? Har du kollat på www.rollspel.com/kammaren Annars så är det ju "bara" att säöka efter det! Använd GOOGLE.com, det är bäst för ändamålet, (Tror jag)
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Här kommer ett litet äventyr, dock inte några karaktärer skapade då det för min del oftast blir mer på det än på själva äventyrsskapandet, med lite justeringar kan det säkert användas, håller på med ett annat men det är tyvärr knappt halvfärdigt ännu

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
Sidan är riktigt färdig än men så fort den är klar kommer vi att lämna ut adressen. (Vi väntar på ett par äventyr samt några artiklar)

Blackstorm
 
Top