Nekromanti [Äventyr] Wicked Times - All Guns Blazing

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Nu har jag gjort klart det första äventyret i serien Wicked Times.
Det finns att hämta här: Wicked Times - All Guns Blazing
Mycket nöje!

Vi spelade även Wicked Times - The Summer Of '39, men det är inte redigerat ännu, kommer under veckan eller nått. Jag vet, jag är galen, men det är galet roligt.

Resultatet med 3 spelare i dessa två miniäventyr blev:
All Guns Blazing: 1 död.
The Summer Of '39: 1 död samt en inspärrad och skall på rättegång.

Precis som det skall vara ;-)
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Det är roligt, och man kommer på så många elaka ideer när man promenerar med hundarna, skall ut och fundera lite på nästa äventyr i "Wicked Times"-serien snart, London Calling, muhahahahaa!
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Totte said:
Resultatet med 3 spelare i dessa två miniäventyr blev:
All Guns Blazing: 1 död.
The Summer Of '39: 1 död samt en inspärrad och skall på rättegång.

Precis som det skall vara ;-)
NEJ NEJ NEJ! Rollpersoner skall bli psykiskt störda, misshandlas, stympas, försöka hitta sätt att läka på osv, inte dödas :gremsmirk: Long live torment!

Allvarligt talat så tycker jag som SL att sådant är skojigare. Då blir det fler plothooks!
 

Spitfire

Swordsman
Joined
16 Jul 2003
Messages
420
Location
Staden med tre hjärtan
nu körde jag ett eget äventyr som introduktion men dödade nästan en karaktär (tur att en av de andra karaktärerna var utbildad läkare) och skadade en annan allvarligt.

Närstridsreglerna är ena killers. Tror jag måste husregla lite--
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Nu gick den som dog under smeknamnet "psykopatdoktorn" av de andra spelarna efter att samlat på sig så många psykiska åkommor att dom brukande använda honom som uppslagsbok på psykologiutbildningen, så det var nog mest en fråga om när....

Den som dog i det tidigare dödades faktiskt (av misstag, troligtvis) av den karaktär som numera sitter häktad efter detta äventyr för vårdslöshet med skjutvapen ;-)
 
Top