Nekromanti Äventyr utan Davokar och odöda?

Imperator

Veteran
Joined
24 Jul 2007
Messages
23
Location
Huddinge
Självklart kommer många av spelsessionerna i Symbaroum involvera Davokar, eftersom skogen är en sådan integral del av världen. Men det finns ju utrymme för så mycket annat.

Mina frågor är:
1. Har Järnringen planer på att släppa något alternativt under Törnetronens gång infoga något där annat än magi, odöda och Davokar spelar stor roll? Det jag tänker på är exempelvis intriger i riddarhusens salar, maktkamper om land och politisk makt, släktfejder, etc.

2. Ni övriga här, har ni infogat något liknande ovan? Om ja, kan ni delge detta? Jag funderar lite på en sammankomst av ett stort antal ädla och rika för att förhandla kring... vad det nu blir. Lite som lajvet Högting.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
2. Klart man kan spela en renodlad tjuvkampanj i Tistla Fäste exempelvis.

Men varför förneka sig klantiga kultister och ruvande mörker. Det är ju därför jag älskar WFRP, och det finns ju en anledning det spelet listas som inspirationskälla*! :)




*) Hittar inte var Järnringen skriver som sina inspirationskällor för tillfället. Någon?
 

Imperator

Veteran
Joined
24 Jul 2007
Messages
23
Location
Huddinge
Menade inte en hel kampanj utan sådana inslag, menade som en delmängd av något större som exempelvis Törnetronen. Finns ju absolut ingenting som hindrar mig från att slänga in något sådant själv men funderade över om Järnringen har några sådana planer utifrån den större storyn som kommer vecklas ut.

Och ja, mörkret är en stor del av varför jag gillar Symbaroum. Kanske den största. Men jag vill ha mer nyanser. Mörkret som kommer från Davokar behöver ju nödvändigtvis inte manifestera sig i svartkonster och odöda, konflikten finns ju också på ett mer vardagligt plan.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Jag hade tänkt att skapa några äventyr som mer skulle ha desperation bland nybyggare som kärna än Davokars ruvande mörker. Till exempel ett påbyggnadsscenario till Det Förlovade Landet som utspelar sig i ett flyktingläger vid Titanernas fot där en mystisk sjukdom plötsligt bryter ut och lägret totalisoleras.
Jag har dessutom tänkt ut en liten kampanj som jag kallar "I Davokars Skugga" vars grundtanke är att rollpersonerna ska få känna lite på det mörker som sipprar ut från Davokars lövsalar utan att de egentligen behöver bege sig ut i skogens marker.
Allt detta hade jag tänkt knyta samman med Törnetronen som en slags delmoment i den stora kampanjen.
 

Imperator

Veteran
Joined
24 Jul 2007
Messages
23
Location
Huddinge
Njord;n105203 said:
Jag hade tänkt att skapa några äventyr som mer skulle ha desperation bland nybyggare som kärna än Davokars ruvande mörker. Till exempel ett påbyggnadsscenario till Det Förlovade Landet som utspelar sig i ett flyktingläger vid Titanernas fot där en mystisk sjukdom plötsligt bryter ut och lägret totalisoleras.
Bra uppslag. Slutet rum-scenario. Det ska jag genast stjäla
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Vore sjukt Monty Pythonskt om vi fick sju skogshuggaräventyr i kampanjen (iofs en episkhet i sig självt). Jag gissar på att det blir lite annat oxå.
 
Top